حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
بارشی که روی زمستان را سفید کرد؛

از ممنوعیت تردد در جاده ها بدون زنجیر چرخ تا تعطیلی مدارس با بارش برف در کردستان

  • کد خبر : 4539
  • 14 دی 1401 - 22:04
از ممنوعیت تردد در جاده ها بدون زنجیر چرخ تا تعطیلی مدارس با بارش برف در کردستان
با توجه به بارش برف و کولاک در نقاط مختلف استان، هم اکنون تردد در گردنه‌های استان با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار کردتودی، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

ظهر امروز بارش برف، این رحمت الهی در استان کردستان آغاز شد و باعث خوشحالی مردم شد.

بارش برف کردستان را فرا گرفت

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان با اشاره به آغاز بارش برف و باران در مناطق مختلف استان گفت: پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی تا روز شنبه هفته آینده در استان فعال باشد.

علی پناهی اظهار کرد: بررسی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی از امروز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده است، ضمن اینکه اوج فعالیت این سامانه امروز و فردا(پنجشنبه) است و روزهای جمعه و شنبه بارش‌ها پراکنده خواهد بود.

وی افزود: این سامانه طی فعالیت خود، موجب افزایش ابر، مه، وزش باد، بارش برف و باران در ارتفاعات و کولاک مناطق سردسیر استان در برخی ساعات خواهد شد.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: پیش‌بینی ها نشان می‌دهد در زمان فعالیت سامانه بارشی دمای هوا تغییر چندانی نخواهد داشت و تا حدودی نیز افزایش می‌یابد اما از صبح دوشنبه هفته آینده دمای هوا روند کاهشی به خود می‌گیرد.

تردد در گردنه‌های کردستان با زنجیر چرخ امکانپذیر است

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به بارش برف و کولاک در نقاط مختلف استان، هم اکنون تردد در گردنه‌های استان با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

رامبد نوذری عصر چهارشنبه اظهار کرد: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان بارش برف گزارش شده و با توجه به کولاک شدید و کاهش دید تردد در گردنه‌ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی به لغزنده بودن جاده های استان اشاره کرد و یادآور شد: از مردم درخواست می‌شود از امشب تا بعدازظهر روز پنجشنبه از ترددهای غیرضرور در جاده‌های استان پرهیز کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه راهداران با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات در محورهای مختلف استان مشغول برفروبی هستند، افزود: به همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر وسایل گرمایشی برای تردد در محورهای برون شهری استان ضروری است.

نوذری یادآور شد: در این فصل و به ویژه مواقع بارندگی، لغزندگی از جمله مخاطره‌های جاده‌های استان است که رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کنند.

به گفته وی راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

تعطیلی مدارس کردستان در روز پنجشنبه به دلیل بارش برف / امتحانات داخلی لغو شد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: به دلیل بارش برف، لغزندگی معابر و برودت هوامدارس استان کردستان در دوره‌های مختلف تحصیلی فردا پنجشنبه تعطیل و امتحانات داخلی لغو شد.

هاشم ناظمی جلال اظهار کرد: به دلیل بارش برف، لغزندگی معابر، برودت هوا و اختلال در تردد و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر تداوم بارش، فردا پنج شنبه تمام مدارس استان کردستان در دوره‌های مختلف تحصیلی در سطح شهر و روستا تعطیل است.

وی با بیان اینکه همچنین براین اساس امتحانات داخلی نوبت اول دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه لغو است، گفت: زمان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در روز پنج شنبه به یک روز بعد از امتحانات نوبت اول موکول می شود.

ادارات کردستان فردا با ۲ ساعت تاخیر شروع به کار می‌کنند

همچنین استانداری کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، به دلیل بارش برف و برودت هوا، فردا پنجشنبه ۱۵ دی ماه، فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان با ۲ ساعت تاخیر آغاز می شود.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بارش برف و برودت هوا و احتمال بروز مشکلات در رفت و آمد و نیز صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بنا به دستور استاندار کردستان روز پنج‌شنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ شروع به کار تمامی ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان به غیر از بانک‌ها، مراکز درمانی و خدمت‌رسان با ۲ ساعت تاخیر انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4539
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.