حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
دردسرهای یک روز برفی در کردستان؛

از ترافیک شدید کشنده‌ها در گردنه‌های کردستان تا آمادگی برای اسکان مسافران در راه‌مانده

  • کد خبر : 5823
  • 12 بهمن 1401 - 7:30
از ترافیک شدید کشنده‌ها در گردنه‌های کردستان تا آمادگی برای اسکان مسافران در راه‌مانده
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش برف و باران در این استان از اواسط پاییز شروع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش برف و باران در این استان از اواسط پاییز شروع می‌شود.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی و تردد در تمامی محورهای مواصلاتی کردستان

در پی بارش‌ برف ستاد مدیریت بحران استان، محدودیت‌های ترافیکی در تمامی محورهای مواصلاتی استان کردستان را اعمال کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به دلیل بارش سنگین برف در محورهای مواصلاتی استان کردستان تردد هرگونه کشنده و تریلر در تمامی محورهای مواصلاتی تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

پلیس راه استان به وسایل نقلیه فاقد زنجیر چرخ اجازه تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان را نخواهند داد.

هم‌استانی‌های عزیز و‌ مسافران گرامی از تردد و مسافرت غیرضروری در سطح استان پرهیز کنند

فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت‌وگو با کردتودی اظهار کرد: بارش سنگین برف از روز گذشته در اکثر قریب به اتفاق شهرستان‌های کردستان آغاز شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش مستمر و بی‌وقفه اکیپ‌های راهداری، در حال حاضر تمام راه‌های اصلی استان باز است.

وی با بیان اینکه بارش سنگین برف موجب ایجاد ترافیک کشنده‌ها در گردنه صلوات‌آباد شده است، گفت: تیم‌های راهداری مشغول رهاسازی مسیر هستند و خوشبختانه در حال حاضر مشکل خاصی در هیچ یک از محورهای مواصلاتی استان نداریم.

وی افزود: بارش برف سنگین برف موجب مسدودشدن شماری از راه‌های روستاها در شهرستان‌های بانه، سقز و دیواندره شده که آمار دقیق آن فعلا مشخص نیست.

وی عدم مجهزبودن به امکانات گرمایشی، زنجیر چرخ و نابلدی کاربران جاده‌ای از بستن زنجیرچرخ را از نکات دست و پاگیر در مسیر خدمات‌رسانی اکیپ‌های راهداری عنوان کرد و گفت: متاسفانه بخشی از نیروی تیم‌های راهداری صرف بستن زنجیرچرخ برای مسافرینی می‌شود که بی‌توجه به هشدارهای هواشناسی از جاده‌های استان عبور می‌کنند.

وی ضمن تاکید مجدد به خودداری مردم از سفرهای غیرضروری به ویژه در چند روز آینده، خاطرنشان کرد: براساس اعلام سازمان هواشناسی این جو بارشی فعلا در استان کردستان فعال است از مردم تقاضامند هستیم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

 آمادگی استان کردستان برای اسکان مسافران در راه مانده

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کردستان با صدور اطلاعیه‌ای از آمادگی لازم جهت اسکان اضطراری مسافران در راه مانده در تمامی مسیرهای مواصلاتی ده شهرستان تابعه استان خبر داد.

طی روزهای گذشته بانک جامع اطلاعاتی مراکز اسکان اضطراری شهری، روستایی و بین جاده‌ای کردستان تهیه و به فرمانداری‌های تابعه، ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پایگاه های امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر استان ابلاغ شده است.

با تلاش خادمان مردم کردستان و علی رغم بارش شدید رحمت الهی، مشکلی در خدمت‌رسانی به مردم شریف استان و مسافرانی که در این روزها کردستان را بعنوان مقصد سفر انتخاب کرده اند، وجود ندارد.

با توجه به شرایط جوی ۲۴ ساعت آینده از هم استانی‌ها و هم وطنان عزیز درخواست می‌شود حتی الامکان از تردد غیرضرور در محورهای مواصلاتی کردستان پرهیز کنند اما چنانچه ناچار به ورود به مسیرهای بین شهری هستند حتما وسیله نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

تردد در جاده‌های کردستان با زنجیر چرخ امکانپذیر است

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده‌ها، تردد در تمام محورهای استان با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

رامبد نوذری اظهار کرد:بارش برف و باران در بیشتر محورهای استان از روز گذشته آغاز شده و هم اکنون در اکثر محورها ادامه دارد، لذا جاده‌ها لغزنده است و توصیه می‌شود مردم از تردد و مسافرت‌های غیر ضروری در جاده‌های استان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه راهداران با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات مشغول برفروبی هستند، گفت: در حال حاضر تردد در جاده‌های استان با زنجیر چرخ امکانپذیر است و به رانندگان توصیه می‌شود علاوه بر زنجیرچزخ وسایل و تجهیزات گرمایشی نیز به همراه داشته باشند.

معاون راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: در حال حاضر به جز محور مواصلاتی سروآباد _اورامانات محدوده گردنه ژالانه که به علت بارش برف و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود شده، سایر محورها باز است.

جزییات غیرحضوری شدن مدارس کردستان در روز چهارشنبه

مدارس تمامی مقاطع شهری و روستایی سقز و دیواندره در هر دو نوبت صبح و بعد از ظهر چهارشنبه به دلیل بارش برف بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به پیشنهاد ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و موافقت استاندار کردستان به دلیل بارش برف، برخی مدارس استان در روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه جاری غیرحضوری شد.

تمامی مقاطع تحصیلی شهر و روستا در هر دو نوبت صبح و عصر شهرستان‌های سقز و دیواندره تعطیل و بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

در شهرستان‌های قروه و بیجار هم تمامی مقاطع تحصیلی روستایی و مقطع پیش دبستان و ابتدایی شهری در هر دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری خواهد بود.

برای شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دهگلان هم تمامی مقاطع تحصیلی مناطق روستایی در هر دو نوبت صبح و عصر بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود

هوای کردستان تا روز چهارشنبه بارانی است

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی تا صبح روز چهارشنبه در کل استان فعال است و فعالیت آن در ارتفاعات برف و در سایر نقاط به صورت باران و یا برف و باران همزمان خواهد بود.

علی پناهی اظهار کرد: در پی ورود موج بارشی به استان از روز گذشته، مریوان با ۴۱ میلی متر، سروآباد با ۳۷ میلی متر، بانه ۲۷ میلی‌متر، حاجی ممدان ۲۲میلی متر، هزارکانیاران ۱۷ میلی‌متر و موچش و زرینه با ۱۳ میلی متر بیشترین بارندگی را در شبانه‌روز گذشته داشتند.

پناهی به دمای هوای استان نیز اشاره کرد و گفت: دمای هوای استان تا روز جمعه تغییر چندانی نخواهد داشت اما صبح روز شنبه با کاهش بین هفت تا هشت درجه ای مواجه خواهد شد ضمن اینکه این روند تا روز یکشنبه ادامه دارد و با ورود موج جدید بارشی از سرمای هوا کاسته می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5823
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.