حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
برنامه‌های وزرای دولت در کردستان؛

از بهره‌برداری از کارخانه تولید لوازم برقی در شهر مرزی بانه تا افتتاح مجتمع گاوداری یک هزار راسی در دیواندره

  • کد خبر : 20792
  • 11 آبان 1402 - 13:07
از بهره‌برداری از کارخانه تولید لوازم برقی در شهر مرزی بانه تا افتتاح مجتمع گاوداری یک هزار راسی در دیواندره
وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی کردند.

بهره‌برداری از کارخانه تولید لوازم برقی در شهر مرزی بانه

کارخانه تولید لوازم برقی روز پنجشنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان، با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور در شهرستان مرزی بانه راه‌اندازی شد.

این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه لوازم برقی برای ۷۴ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این مجموعه در زمینی به گستره سه هزار مترمربع در شهرک صنعتی بانه احداث شده است.

افتتاح مجتمع گاوداری یک هزار راسی در دیواندره با حضور وزیر تعاون

افتتاح مجتمع گاوداری یک هزار راسی در دیواندره با حضور وزیر تعاون

مجتمع گاوداری یک هزار راسی شهرستان دیواندره روز پنجشنبه با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد.

 این مجموعه تولیدی به همت بخش خصوصی در زمینی به گستره ۸ هکتار با اعتبار افزون بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل منابع تسهیلات صندوق توسعه ملی به بهره‌برداری رسید.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای تکمیل پروژه تالار فرهنگ

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیش‌ازظهر امروز در بازدید از تالار فرهنگ این شهر با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از برنامه‌های اولویت‌دار است، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۰ میلیارد تومان برای تسریع در بهره‌برداری این تالار اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: برای تکمیل پروژه عظیم فرهنگی و هنری تالار مرکزی سنندج در این سفر نیز یکصد میلیارد تومان اعتبار از محل فروش نفت که صدرصد قابل تحقق است، اختصاص داده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از وزیر نفت درخواست داشته که هر چه سریع‌تر این ۱۰۰ میلیارد تومان را اختصاص بدهند، تا این اعتبار صرف کارهای باقیمانده شود.

وی گفت: تا دوسال آینده این پروژه برای اصحاب فرهنگ و هنر استان فرهنگی کردستان تکمیل و نهایی خواهد شد.

اسماعیلی در ادامه  از کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای در شهر سنندج بازدید کرد و در جریان نحوه خدمت‌رسانی این مرکز فرهنگی قرار گرفت.

وی سپس به تماشای هنرنمایی گروه دف‌نوازی اخوان کردستان نشست. این گروه اجراهای بسیاری در سراسر ایران و خارج از کشور داشته و در جشنواره‌های مختلف موفق به کسب مقام نخست شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در منزل هنرمند نامی و دارای درجه هنری عبدالرحمن غوثی، با اهدای لوح تقدیر از سال‌ها تلاش و کوشش ارزشمند این هنرمند عرصه موسیقی عرفانی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20792
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.