حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8
معاون امور بازرگانی صمت استان:

ارزش سهم صادرات کردستان از کل کشور ۷۹ دهم درصد است

  • کد خبر : 2047
  • 30 مهر 1401 - 12:27
ارزش سهم صادرات کردستان از کل کشور ۷۹ دهم درصد است
 معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ارزش سهم صادرات استان کردستان از کل صادرات کشور ۷۹ دهم درصد است که باید تولیدکنندگان تلاش کنند، با تولید کالاهای با کیفیت سهم خود را از این میزان بالا ببرند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، طه سمیعی با بیان اینکه در تقویم روز شمار کشور ۲۹ مهر ماه به عنوان روز ملی صادرات نامگذاری شده است، گفت: صادرات غیرنفتی در توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور جایگاه ویژه ای داشته و ایفاگر نقش تلاشگران عرصه تجارت جهانی در توسعه صادرات غیرنفتی کش است.

وی اظهار کرد: به همین جهت هر ساله در این روز با حضور مقامات کشوری و استانی و فعالان اقتصادی، از صادرکنندگان ممتاز و نمونه تقدیر به عمل می آید.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به میزان صادرات از طریق مرزهای استان کردستان در ۶ ماهه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۴۰۳ میلیون دلار معادل ۸۴۵ هزار تن انواع کالا صادر شده است.

سمیعی به کالاهای صادراتی اشاره کرد و ادامه داد: محصولاتی کشاورزی مانند هندوانه، گوجه فرنگی زراعی و گلخانه ای، تراکتور کشاورزی با قدرت بیش از ۱۱۰ قوه اسب بخار، بستنی و سایر محصولات صنعتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه عمده صادرات ایران به کشور عراق است، یادآور شد: علاوه بر کشور عراق، کشورهای افغانستان، سوریه، روسیه و ارمنستان دیگر کشورهای هدف صادرات کشور ایران هستند.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان سخنان خود بیان کرد: ارزش سهم صادرات استان کردستان از کل صادرات کشور ۷۹ دهم درصد است که باید تولیدکنندگان تلاش کنند، با تولید کالاهای با کیفیت سهم خود را از این میزان بالا ببرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2047
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.