حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

اختصاص ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور به آموزش پرورش استان کردستان

  • کد خبر : 4839
  • 22 دی 1401 - 10:03
اختصاص ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور به آموزش پرورش استان کردستان
مدیرکل آموزش پرورش کردستان از اختصاص ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور به آموزش پرورش استان کردستان خبر داد و گفت: امیدواریم با این اعتبارات تا سال آینده تمامی ۱۶۰ مدرسه کانکسی و سنگی در استان برچیده شوند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، هاشم ناظمی‌جلال با اشاره به وضعیت آموزشی قبل و پساکرونا اظهار داشت: فضای مجازی که به واسطه کرونا در بحث آموزشی باب شد قطعاً فضای مناسبی برای آموزش نیست چراکه چنین کار مهمی نیاز به فرهنگ‌سازی درست دارد.

وی افزود: عملکرد آموزش پرورش استان در سال‌جاری در حوزه‌های مختلف از جمله اجرای پروژه مهر، سفارش کتب درسی، تشکیل کلاس درس و حضور دانش‌آموزان در مدرسه مناسب بوده و در بخش رتبه‌بندی وزارت آموزش پرورش جزو ده رتبه برتر کشور بوده است.

مدیرکل آموزش پرورش کردستان به اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در استان سه هزار و ۱۷۶ مدرسه داریم، خوشبختانه در ایام اغتشاشات اخیر موفق شدیم که مدارس و دانش‌آموزان کمترین درگیری را با این اتفاقات داشته باشند.

هیچ معلم و دانش‌آموز کردستانی در اغتشاشات اخیر بازداشت نشد

وی بیان کرد: در اغتشاشات اخیر بر خلاف دروغ‌پراکنی رسانه‌های معاند، هیچ معلم و دانش‌آموزی در مدارس استان کردستان بازداشت نشده‌اند .

ناظمی جلال با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته به همت دولت سیزدهم اتفاقات خوبی اعم از رتبه‌بندی معلمان بعد از گذشت چندین سال در آموزش پرورش کشور و استان اتفاق افتاد، اضافه کرد: ۲۰هزار و ۸۰۰نفر از معلمان کردستانی شامل رتبه اول طرح رتبه‌بندی معلمان شده‌ و افزایش حقوق را دریافت کرده و رتبه‌بندی معلمان باقی مانده نیز در حال بررسی است.

وی یادآور شد: از ابتدای طرح رتبه‌بندی معلمان به‌طور متوسط چهار میلیون تا ۷ میلیون تومان به حقوق معلمان استان کردستان افزوده شده است.

مدیرکل آموزش پرورش کردستان از تلاش برای ارتقای سرانه آموزشی خبر داد و افزود: در سال‌جاری حدود۱۰میلیارد تومان سرانه آموزشی در بین مدارس استان توزیع شده است.

وی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش‌وپرورش، از جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان استان از جوانب مختلف جزو پنج دانشگاه برتر فرهنگیان کشور است.

کمبود ۳۰۴۰ معلم در کردستان

مدیرکل آموزش پرورش کردستان با اذعان به اینکه در بخش آموزشی ۳هزار و ۴۰نفر یعنی بیش از ۷۰هزار ساعت کمبود نیرو در استان داریم، ادامه داد: سالانه بیش از ۳هزار نفر نیرو از آموزش پرورش خارج و تنها حدود۵۰۰نفر معلم به بدنه آموزش پرورش استان ملحق می‌شوند.

وی از اختصاص ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور به آموزش پرورش استان کردستان خبر داد و ابراز داشت: امیدواریم با این اعتبارات تا سال آینده تمامی ۱۶۰ مدرسه کانکسی و سنگی  در استان برچیده شوند.

ناظمی‌جلال اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی(فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای)باعث شد تا با افتتاح ۳۵طرح چمن مصنوعی جهش مناسبی در فضای ورزشی مدارس استان رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه افزایش پوشش تحصیلی شاخص رقابتی در آموزش پرورش کل کشور محسوب می‌شود، گفت: در استان ۱۱معلم پروازی که در ۲۲ روستای مریوان مشغول به خدمت هستند، برای حتی پنج دانش‌آموز و یا کمتر کار تدریس را انجام‌ می‌دهند.

مدیرکل آموزش پرورش استان کردستان باشاره به اینکه پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در استان ۹۸٫۷۷درصد است، اذعان کرد: در حال حاضر ۲هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی در کردستان به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند.

کمک‌های مردمی به مدرسه اجباری نیست 

وی در پاسخ به این سؤال “با توجه به اینکه گاهی اوقات برخی مدیران تا زمان واریز وجه کمک به مدرسه، از پس دادن کارنامه تحصیلی دانش‌آموزان ممانعت می‌کنند”، آیا این رویکرد درستی است؟ توضیح داد: شاید چنین مواردی در برخی مدارس اتفاق افتاده باشه که منجر به تذکر و یا جابه‌جایی شده است، همه این رویکرد و انتظار را ندارند، سیاست آموزش پرورش این است که کمک به مدارس با تمایل اولیا انجام شود نه اینکه جبر در گرفتن کمک‌های مردمی به‌ویژه در ایام ثبت‌نام وجود داشته باشد.

ناظمی‌جلال در رابطه با شهریه مدارس غیرانتفاعی در استان، میزان در نظر گرفته شده را قانونی و بر اساس دستورالعمل دانست و اعلام کرد: تنها حدود ۷درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیرانتفاعی کردستان مشغول به تحصیل هستند و خانواده‌ها زیاد رغبتی برای ثبت‌نام فرزندانشان در این مدارس ندارند.

وی با بیان اینکه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در مدارس به‌صورت جد دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی و مبارزه با مواد مخدر هم‌سو با آموزش پرورش پای کار است و خانه یاریگران برای کمک به این دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: از عمده آسیب‌های اجتماعی درون مدارس می‌توان به اعتیاد، فرار از منزل، خودکشی و … اشاره کرد.

مدیرکل آموزش پرورش استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در دفتر این رسانه استانی گفت: تسنیم رسانه‌ای خوش‌نام و دارای جایگاه و پرمخاطب در کردستان است که با افتخار حضور یافته‌ام، در این شرایط خاص کشور از رسانه‌ها انتظار می‌رود که هم‌گام آموزش پرورش باشند.

تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4839
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.