حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
شهردار سنندج خبر داد:

احداث پارک ۲۰ هکتاری «روجیار» در سنندج

  • کد خبر : 13397
  • 18 تیر 1402 - 12:48
احداث پارک ۲۰ هکتاری «روجیار» در سنندج
شهردار سنندج گفت: پارک 20 هکتاری «روجیار» شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول 500 متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده و پارکینگ در دامنه کوه آبیدر سنندج احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سید انور رشیدی در جریان بازدید از عملیات اجرای پروژه احداث پارک روجیار در دامنه کوه آبیدر سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه و ارتقای سرانه فضای سبز به عنوان یکی از نیازهای اساسی شهر مورد توجه ویژه مدیریت شهری سنندج قرار گرفته است.

شهردار سنندج افزود: در همین راستا عملیات احداث پارک ۲۰ هکتاری روجیار شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری در دامنه کوه آبیدر سنندج توسط شهرداری منطقه ۳ و سازمان سیما و منظر شهرداری سنندج شروع شده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: این پروژه در سه فاز در مجموع ۱۰۰ هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویزه کویر وصل می‌شود.

وی اضافه کرد: تمرکززدایی از آبیدر و کاهش ترافیک کمربندی هدف اصلی اجرای این طرح است و به صورت ویژه به مسائل زیست‌محیطی و استفاده از گونه‌های کم مصرف آبی توجه شده است.

شهردار سنندج گفت: احداث فضاهای ورزشی متنوع، فضای فرهنگ و هنری، سن تئاتر و فضای بازی در این پروژه تاثیرات مثبتی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.

رشیدی خاطرنشان کرد: نکته قابل تامل در احداث پارک روجیار توجه ویژه به جامعه معلولین و ایجاد فضای ورزشی برای این عزیزان است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری سنندج برای احداث ۱۴۳هکتار فضای سبز در نقاط مختلف سطح شهر، گفت: در همین راستا احداث پارک‌های بزرگ مقیاس در اسلام آباد، کانی کوزله، نایسر و توس نوذر در حال اجراست.

شهردار سنندج به وجه تسمیه  نام‌گذاری این پارک ۲۰ هکتاری هم گریزی زد و گفت پارک روجیار به خاطر چشمه آبی که در این محدوده قرار دارد به این عنوان نام‌گذاری شده است و امیدواریم بهره‌برداری از آن بستر رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان به ویژه ساکنین شهرک بهاران و حسن آباد و مسیرهای اطراف را فراهم آورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13397
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.