حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان عنوان کرد:

اجرای ۳۲ برنامه ابلاغی معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه در کردستان

  • کد خبر : 15273
  • 22 مرداد 1402 - 12:54
اجرای ۳۲ برنامه ابلاغی معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه در کردستان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه از 32 برنامه ابلاغی، یک برنامه در راستای کاهش آسیبهای خانواده است، گفت: افزایش مهارت ارتباطی زوجین متقاضی طالق توافقی از طریق کارگاههای آموزشی تحت عنوان کارگاه مهر و شناسایی زنان آسیب دیده و حمایت از این قشر و پیگیری مطالبه کودکان کار از دستگاهها و فرزندان بازمانده از تحصیل از جمله برنامه های این حوزه است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، رضا اعظمی در مراسم رونمایی از سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه و تحلیف مدیران مراکز و مشاوران خانواده استان کردستان ) که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، ۳۲ برنامه ابلاغی در حال انجام و گامهای بزرگی در سطح استان برداشته شده که نتایج آن بسیار خوب و مطلوب بوده است.
وی با اشاره به اینکه از ۳۲ برنامه ابلاغی، یک برنامه در راستای کاهش آسیبهای خانواده است، افزود: افزایش مهارت ارتباطی زوجین متقاضی طالق توافقی از طریق کارگاههای آموزشی تحت عنوان کارگاه مهر و شناسایی زنان آسیب دیده و حمایت از این قشر و پیگیری مطالبه کودکان کار از دستگاهها و فرزندان بازمانده از تحصیل از جمله برنامه های این حوزه است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به اینکه ۱۷ مرکز مشاوره از سال ۹۵ در استان دایر و تاکنون فعال بوده اند، گفت: سامانه مسیر در راستای ارائه مشاوره خانواده توسط مرکز وکالت، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه راه اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه در سنندج و در شهرستانهای بالای ۵۰۰ هزار نفر راه اندازی و مشکلات را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات مراکز مشاور و دفاتر خدمات قضایی و مشاوران دارای پروانه در آن به ثبت رسیده است.
اعظمی از راه اندازی مرکز ملاقات مهر برای فرزندان طلاق در تمام شهرستانهای استان خبر داد و عنوان کرد: در این مراکز مشاورانی وجود دارند که باعث شده اند زوجین زیادی به زندگی خود برگردند.
وی با اشاره به اینکه آموزش توانمندسازی حقوقی زوجین از دیگر برنامه های اولویت دار این معاونت است، خاطر نشان کرد: سال گذشته ۵ هزار نفر از زوجین در ۱۵۰ کارگاه شرکت کرده و قبل از امضای عقد با مسائل حقوقی آشنا شدند.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15273
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.