حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
همزمان با پیاده‌روی اربعین حسینی صورت می‌گیرد؛

اجرای ۱۱ نمایش هنری در قالب روایت راهیان در مرز باشماق کردستان

  • کد خبر : 16060
  • 09 شهریور 1402 - 7:28
اجرای ۱۱ نمایش هنری در قالب روایت راهیان در مرز باشماق کردستان
مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان از اجرای 11 نمایش در قالب کاروان روایت راهیان به همت حوزه هنری از 3 تا 15 شهریور ماه 1402 در مرز باشماق خبرداد.

شهرام میرزایی مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با اشاره به دومین سال عبور زائرین پیاده‌روی اربعین از مرز باشماق مریوان اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته هفتمین همایش بین المللی تئاتر پیاده روی اربعین (روایت راهیان) با نگاه نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر کشور در مسیر زائران اربعین در دو کشور ایران و عراق همزمان با استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در مرز باشماق مریوان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کاروان گروه‌های نمایشی از استان‌های گیلان، همدان، کرمانشاه و کردستان به صورت خودجوش در مسیرهای مشخص شده به اجرای نمایش با موضوعات قیام عاشورا وقایع تاریخی مربوط به محرم الحرام ۶۱ هجری، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی (مختص بخش ایران)، شخصیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، مدافعان حرم (شهدای مشترک ایران و عراق) سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و روایت‌ها برخی از موضوعاتی است که آثار نمایشی با محوریت آنها تولید شده است.

میرزایی با اشاره به برگزاری ۷ دوره این همایش در کشور ادامه داد: در دوره‌های گذشته گروه‌های نمایشی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان کردستان با حضور در مرز خسروی به اجرای برنامه پرداخته بودند ولی برگزاری آن در استان در قالب این همایش برای اولین بار اتفاق می‌افتد و در سال‌های آتی نیز در قالب روایت راهیان شاهد برگزاری این همایش در مریوان خواهیم بود.

وی افزود: نمایش‌های “غارتگر خیمه‌ها” به کارگردانی “بهاره کرمی “، “پرده خوانی ” به کارگردانی هومن روحتافی “، “ایوب” به کارگردانی “علی زیستی” از کرمانشاه از ۳ تا ۷ شهریور ماه اجراهای خود را در مریوان و مرز باشماق در موکب‌های تعیین شده برگزار کرده‌اند که با استقبال بسیار خوب زوار اربعین نیز مواجه شده است.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان ادامه داد: نمایش‌های ” ساقی ” به کارگردانی “مختار محمدی” از مریوان ، “نذر” و ” شفا” هر دو به کارگردانی حمیدرضا علیزاده گیلانی ” از گیلان و ” دزد” به کارگردانی ” هاجر نوروزی” از گیلان در تاریخ‌های ۷ تا ۱۵ شهریور اجراهای خود را برگزار می‌کنند.

وی افزود: نمایش‌های : سقا” به کارگردانی “سعید ذبیحی ” و ” کفش‌ها سخن می‌گویند ” به کارگردانی “مرتضی اسدی مرام ” از کرمانشاه از ۹ تا ۱۵ شهریور و نمایش‌های “تعبیه خوانی ” به کارگردانی ” پویا بازرگان” از کرمانشاه” از ۹ تا ۱۱ شهریور و “فضیلت‌های عاشورا” به کارگردانی سید مهران کاوسی از همدان ” از ۱۱ تا ۱۴ شهریور دیگر اجراهایی است که در این همایش برگزار می‌شود.

گفتنی است حوزه هنری استان کردستان امسال در دومین دوره حضور زائرین اربعین در مرز باشماق برنامه‌های گسترده فرهنگی و هنری را در این مرز پیش‌بینی کرده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16060
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.