حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خبر داد:

اجرای ۷ اقدام برای تحول کمی و کیفی در آب شرب و فاضلاب کردستان

  • کد خبر : 25758
  • 06 دی 1402 - 10:01
اجرای ۷ اقدام برای تحول کمی و کیفی در آب شرب و فاضلاب کردستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: هفت اقدام اساسی برای تحول کمی و کیفی در آب شرب و فاضلاب کردستان با هزینه ۱۸ هزار میلیارد ریال اجرا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از  خبرگزاری مهر، شرکت آب و فاضلاب کردستان محمد فرهاد اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر هفت اقدام مهم در حوزه آب و فاضلاب استان برداشته شد که موجب ایجاد تحول کمی و کیفی و ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار و تصفیه فاضلاب شده است.

وی مهمترین اقدام انجام شده در بخش آب را تغییر منبع تأمین آب شرب شهر سنندج از سد قشلاق به سد آزاد با مدیریت آب نیرو عنوان و اظهار کرد: این پروژه با هدف بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج به عنوان مرکز استان در سال گذشته و با اعتبار ۸,۵۰۰ میلیارد ریال حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

وی افزود: احداث تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان با ظرفیت ۲۵۰ لیتر و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال با هدف تأمین آب شرب شرق مریوان با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر از طریق سد گاران دیگر پروژه حیاتی و مهم در بخش آب بود که در این دو سال وارد مدار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطرنشان کرد: احداث تصفیه خانه آب شرب شهر دیواندره با هدف تأمین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار جمعیت ۵۱ هزارنفری این شهر و ۷۲ روستای مجتمع اوباتو با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال، دیگر پروژه شاخص در بخش آب بود که در آبان ماه جاری و در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرهاد تصریح کرد: تکمیل ایستگاه پمپاژ اضطراری پل شیخ سنندج با هدف تأمین آب پایدار برای مواقع ضروری از سد قشلاق با ظرفیت ۱.۶ مترمکعب در ثانیه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال و اتصال تصفیه خانه آب شماره ۲ به ۱ سقز با هدف انتقال ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب از تصفیه خانه شماره ۲ به مخازن شهر سقز با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر پروژه‌های برجسته به بهره برداری رسیده در این ۲ سال در بخش آب استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در ادامه گفت: ۲ پروژه مهم نیز در بخش فاضلاب در این مدت افتتاح شده است که شامل ارتقای کمی و کیفی تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج به میزان ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری این شهر با هدف حفظ سلامتی و بهداشت مردم، حفظ محیط زیست و جلوگیری از تغذیه گرایی سد ژاوه با اعتبار ۵,۰۰۰ میلیارد ریال و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب روستای قلیان سنندج با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25758
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.