حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

اجرای طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» در کردستان

  • کد خبر : 30239
  • 21 اسفند 1402 - 15:20
اجرای طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» در کردستان
مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی طرح مسطورا به روش حفظ و تدبر در آیات منتخب قرآن کریم در استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: قرآن کریم به عنوان وجه مشترک تمام جوامع اسلامی در سراسر دنیا یکی از ریسمان‌هایی است که همه به آن تمسک کنیم تا وحدت و یگانگی خود را حفظ کنیم.

وی گفت: طرح «زندگی با آیه‌های قرآن» یک طرح ملی است که با عنوان «طرح مسطورا» در راستای تبیین و حفظ ۳۰ فراز زندگی ساز قرآن کریم در استان کردستان به اجرا در می‌آید.

وی افزود: گفتمان‌سازی قرآنی و شکل دادن حرکت هم‌افزایی ملی از اهداف کلی این طرح قرآن بوده است که امیدواریم با مشارکت بیشتر مردم زمینه تحقق آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آیه‌های زندگی یا مسطورا طی سه سال پیاپی برگزار می‌شود، ادامه داد: در سال اول اجرای این طرح قرآنی آموزش، تدبر و حفظ ۵۰ آیه قرآن در دستور کار قرار گرفته است که حفظ ۳۰ آیه قرآنی آن در ماه مبارک رمضان شروع می‌شود.

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی‌ و قرآنی توسط ۱۰ کاروان قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان استان خبر داد و عنوان کرد: محافل قرآنی در همه شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

رازیانی قرآن را محور وحدت و همه برنامه‌های تبلیغات اسلامی در استان عنوان و بیان کرد: برنامه‌های مختلفی در راستای تقویت وحدت و انسجام میان علما و مسلمانان شیعه و سنی در استان تدارک دیده شده است.

وی از تولید محتوای فرهنگی و دینی به دو زبان فارسی و کردی در استان خبر داد و اظهار کرد: عمده چاپ و نشر انتشارات کشور متعلق و یا وابسته به تبلیغات اسلامی بوده که فعالیت داشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطر نشان کرد: کارهای علمی خوبی برای ترغیب جوانان به فعالیت‌های دینی صورت گرفته است به طوری‌که در سال‌جاری از ظرفیت اقشار مختلف به ویژه نسل جوان استفاده شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30239
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.