حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان مریوان خبر داد:

اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای مریوان با اعتبار ۷۴ میلیارد ریال

  • کد خبر : 24559
  • 19 آذر 1402 - 10:41
اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای مریوان با اعتبار ۷۴ میلیارد ریال
مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان مریوان گفت: طرح‌های آبرسانی به روستاهای مریوان با اعتبار ۷۴ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

محمد محمودپور مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه شهرستان مریوان در راستای تحقق اهداف قرارگاه مرکزی امام حسن مجتبی(ع) از محل اعتبارات واگذاری سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برای اجرای طرح آبرسانی ۷۴ میلیارد ریال اختصاص یافته و با این اعتبار احداث اتاقکهای سر چاهی را در دستورکار قرار داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مکان این پروژه‌ها روستاهای کله یونجه، ریخلان، سردوش، ینگیجه و گویزه کویره می‌باشد و حفر چاه عمیق در روستاهای کانی‌کوزله، ریخلان، شاهسوار، ننه، ویسه و ینگیجه در احداث منبع آب هفت منبع را در دستورکار قرار داده که در روستاهاي بالک، کانی‌کوزله، شاهسوار، گویزه کویره و توتوندره تا پایان مرداد سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهند رسید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان مریوان بیان کرد: در بعضی از پروژه‌ها حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود داشته و در بعضی از جاهای دیگر به دلایل مختلف مانند وجود معارض، انجام کارهای زیرساختی گاهاً در حد ۳۰ ‌درصد پیشرفت فیزیکی بوده است که تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۳ تمام این پروژه‌ها را انجام و به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی گفت: یکی از معضلات کشور و متعاقباً کشورهایی که در اطراف ما هستند مشکل کمبود آب است و آب شرب یکی از مهمترین وضعیت‌های پایداری مردم یک روستا می‌باشد.

وی با اشاره به مزیت اجرای طرح آبرسانی گفت: یکی از دلایل اصلی طرح آبرسانی این است که از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود و از آنجا که آب و آبادانی دو موضوع همبسته هم هستند که در بعضی از روستاها فقط یک الی دو ساعت آب وجود دارد که انشالله بوسیله پروژه آبرسانی آب را بصورت ۲۴ ساعته برای مردم این قریه‌ها به ارمغان بیاوریم.

وی با اشاره به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی کل پروژه‌ها بیان کرد: بعضی از روستاها مانند روستای ینگیجه تقریباً ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و در بعضی مناطق هم معارض وجود‌ داشته و یا در مرحله ارجاع کار کارشناسی می‌باشد و یا در برخی از قریه‌ها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است.

وی در پایان اظهار داشت: طرح جهاد آبرسانی به روستاها با مشارکت اداره آبفای شهرستان بوده و انجام می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24559
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.