حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

اتمام کریدور شمال ـ جنوب نیازمند ۱۱ هزار میلیارد تومان است

  • کد خبر : 30551
  • 27 اسفند 1402 - 9:57
اتمام کریدور شمال ـ جنوب نیازمند ۱۱ هزار میلیارد تومان است
استاندار کردستان گفت: کریدور شمال در محور سقز به سنندج در 11 قطعه فعال و عملیات در حال انجام است که نیازمند 11 هزار میلیارد تومان بوده که از طریق ماده 56، اخذ تسهیلات و مولدسازی به دنبال تامین منابع هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه‌ها حلقه اصلی بین مسئولین و کارهای انجام شده در این استان برای بازتاب آن بوده‌اند.

زارعی کوشا بیان داشت: ما وعده دادیم که امسال سال اتمام بسیاری از پروژها خواهد بود که به حمدالله این وعده محقق شد.

وی گفت: در دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان انجام این پروژها بازتاب گسترده‌ای داشت چرا که این سفر یکی از موفق‌ترین سفرهای استانی بود و آن هم به دلیل استقبال پر شور مردم از این مقام بود و خواست مردم استان در آن محقق شد.

زارعی کوشا خاطر نشان کرد: پروژهای کلان مثل پروژه راه آهن تهران_ سنندج، با وجود اینکه کار بسیار سختی بود و نیازمند فعالیت سخت، به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اینکه در این دولت یک ایستگاه باری و مسافری را در سال جای به بهره‌برداری خواهیم رساند افزود: ارتقای تصفیه‌خانه سنندج و سد ژاوه در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسی، همچنین در حوزه کشاورزی کارهای بسیار خوبی انجام شد به طوری که به عدد ۱۰ درصد و بالاتر از هدفی که دولت تعیین کرده بود ارتقا پیدا کردیم.

وی گفت: در بهره‌مندی از پایاب سدها بیش از ۵۷۰۰ هکتار تبدیل به اراضی آبی خواهد شد که ارزش افزوده برای کشاورزی اقتصاد استان خواهد بود.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: بیش از دو هزار پروژه در استان کلید خورد و این در حالی است که دولت اتمام پروژها در دولت را اولویت قرار داد.

وی یادآور شد: پروژه کریدور که از مهم‌ترین پروژه‌ها در محور سقز سنندج در یازده محور با اعتبار بیش از ۱۱ هزار میلیارد است که ما به دنبال تعیین منابع از ماده ۵۶ و اخذ تسهیلات برای این پروژه هستیم.

استاندار کردستان بیان داشت: در حوزه روستایی کارهای بسیاری انجام شد که در این حوزه ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان در حوزه گازرسانی به استان سبز رسید به پوشش صددرصدی رسیدیم افزود: در حوزه فرهنگی از هر حوزه‌ای برای غنای این استان به کل کشور و حتی فراتر با برگزاری جشنواره‌ها تلاش کردیم که این تلاش ادامه خواهد داشت.

استاندار کردستان گفت: در بحث اقتصادی محور ما از ابتدای شروع دولت تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی در استان و خارج از آن بود که امروز بسیاری از این هولدینگ ها برای فعالیت اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خارجی خصوصاً در اقلیم و گروه های سرمایه‌گذاری مانند روسیه و چین اعلام آمادگی کردند که در سال جاری در این مورد اتفاقات خوبی در حال انجام خواهد بود.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: محور ما از ابتدای دولت توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری بود حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی و هم فراهم کردن سرمایه‌گذاری برای هلدینگ‌ها است که امروز بسیاری از هلدینگ‌های کشور مثل شستا با تمام زیرمجموعه، ستاد اجرایی، بانک ملی و بانک سپه، بنیاد برکت طرح‌های توجیهی خود اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: برکات زیادی از ارتباط نزدیک و بدون واسطه با مردم را شاهد بودیم و شناخت بسیار نزدیک به واسطه این بازدیدها در بین مدیران شکل گرفته است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: به ارتباطاتی که با مردم داریم افتخار و معتقدیم این مسیر مطلوب و مورد دستور رهبری و دولت است و قطعا ادامه خواهیم داد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه در سال آینده انشالله دنبال سفر مجدد رئیس جمهور به استان هستیم افزود: برکات زیادی از ارتباط مردم مستقیم با ما اتفاق افتاده است که این خود افتخار بزرگی برای ما است.

کیومرث حبیبی معاون عمرانی استاندار کردستان نیز در ادامه افزود: جاده مریوان سقز هیچ کدام از استانداردهای راهسازی را به تمام معنا کامل ندارد و مکان‌یابی اصولی ندارد و تیربرق‌های مناسبی ندارد و ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای انجام این کار نیاز است.

وی گفت: دولت متعهد شده است به ساخت ۲ میلیون واحد که سهم کردستان ۳۶ هزار واحد است که ۲۰۴ هزار نفر ثبت‌نام کردند و ۱۰۴ هزار نفر تایید شده‌اند.

وی افزود: برای ۲۵ هزار تامین زمین شده‌اند و طبق گزارش‌های مسکن و شهرسازی امروز استان کردستان استان ششم در تامین زمین است.

حبیبی ادامه داد: ۱ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین داریم که انباشت زیادی از مطالبات را دارد و در شهر مریوان و بانه به خاطر کیفیت خوب زمین، قیمت بالای اراضی و تعارضات ملکی در تامین زمین دچار مشکل هستیم ولی امیدواریم به تمام تقاضامندی‌های مردم در این خصوص برسیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30551
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.