حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
روحانیون کردستانی عنوان کردند؛

اتحاد رمز پیروزی بر توطئه های دشمنان است/مردم کردستان خواهان تجزیه نیستند

  • کد خبر : 1581
  • 18 مهر 1401 - 7:55
اتحاد رمز پیروزی بر توطئه های دشمنان است/مردم کردستان خواهان تجزیه نیستند
روحانیون اهل سنت و تشیع کردستان بر این باورند که توطئه های دشمنان اصل اسلام و باورهای دینی مردم را نشانه گرفته و هیچ قوم و نژادی برای آن ها تفاوتی ندارد.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، ماموستا فایق رستمی یکشنبه شب در نشست علمای اهل سنت و اهل تشیع کردستان با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: با تکیه بر آموزه های قرآنی می توانیم مسیر عزتمند زندگی را برای خویش ترسیم کنیم.

وی افزود: رسول الله (ص) رحمت للعالمین بوده و با تأسی از سیره ایشان می توانیم عزت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند متعال از تفرقه بین اقوام مختلف انزجار داشته و در آیات متعدد قرآنی به مسلمانان امر فرموده که به ریسمان الهی چنگ بزنیم و با وحدت و همبستگی برای تعالی جامعه اسلامی قدم برداریم.

ماموستا رستمی افزود: دین مبین اسلام مدافع حقوق انسانی بوده و باید آموزه های اسلامی به صورت کامل به نسل جوان جامعه آموزش داده شود تا دشمنان اسلام اقدام به انحراف افکار جوانان نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در آموزه های اسلامی پذیرفته نیست که کسانی در جامعه اسلامی اقدام به آسیب رساندن به جان و مال مسلمین کنند.

باید توجه کرد که اگر این نظام نماند باید فاتحه شیعه و سنی را خواند

ماموستا سید محسن حسینی عضو شورای افتای اهل سنت کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: تا زمانی که برهنگی را قبول نداشته باشیم و قرآن و رسول الله (ص) را کنار نگذاریم دشمن از ما راضی نخواهد شد.

وی افزود: بخدا سوگند بحث کرد و فارس، انقلابی و غیر انقلابی نیست بلکه بحث اسلام و کفر است.

ماموستا حسینی خاطرنشان کرد: امروز کفر خود را به انواع رنگ ها خودش را درآورده است.

این روحانی اهل سنت تصریح کرد: اسلام ما متکی به جمهوری اسلامی نیست بلکه این نظام ما را تقویت کرده است و باید توجه کرد که اگر این نظام نماند باید فاتحه شیعه و سنی را خواند.

ماموستا حسینی افزود: مسئولان در تهران بی مدیریتی را انجام دادند اما مسئولان استان مدیریت مناسبی داشتند و ترحم و عطوفت بسیاری داشتند چرا که ضد انقلاب می خواست نیروهای نظامی دست به سرکوب مردم کردستان بزنند.

وی اظهار داشت: ملت کرد مسلمان هستند و انقلاب و نظام و امنیت را می خواهند و باید به مشکلات معیشتی مردم توجه بیشتری نمایند.

حجت‌الاسلام افشار مدیر گروه معارف دانشگاه کردستان گفت: برای همه انسان ها دو مسیر الهی و شیطانی وجود دارد و مردم ایران به برکت انقلاب اسلامی راه عزت الهی را برگزیده اند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1581
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.