حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 24366
  • 16 آذر 1402 - 10:24
آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان برگزار می‌شود
معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به منظور تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران کردستان آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال استان کردستان در هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، عیسی فلاحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کتاب به عنوان بزرگترین گنجینه اندیشه بشری و تاثیرگذارترین رسانه در میان رسانه‌های ارتباط جمعی برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی افزود: به همین مناسبت و با در نظر گرفتن اهداف برگزاری این جایزه وزین با حضور نویسندگان، پژوهشگران، فعالان عرصه فرهنگ مکتوب و اصحاب رسانه استان، آئین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری جایزه کتاب سال کردستان معرفی نویسندگان و پژوهشگران استان و همچنین معرفی آثار برتر در حوزه‌های مختلف علوم بشری (کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین و مذهب،علوم اجتماعی، زبان، علوم محض، علوم کاربردی، هنر و سرگرمی و ورزش، ادبیات و تاریخ و جغرافیا) است.

فلاحی ضمن اشاره به تأثیرگذاری این رویداد در تشویق و ترغیب مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به کتابخوانی عنوان کرد: از مهمترین راههای تشویق به مطالعه و کتابخوانی علاوه بر برگزاری نمایشگاه کتاب و رونمایی از کتب شاخص، برگزاری جایزه کتاب سال است که این رویداد به همت و تلاش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بار نشسته و حاصل سه سال (۱۳۹۹،۱۴۰۰،۱۴۰۱) فعالیت نویسندگان و پژوهشگران به منصه داوری قرار خواهد گرفت.

وی به فعالیت‌های دیگر عرصه کتاب و کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کردند و چنین اظهار کرد: اگرچه با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطالعه کتاب تا حدودی کم رنگ شده است اما با تلاش‌های همکاران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب برنامه‌های خوبی برای تشویق و ترغیب مردم به ویژه دانش آموزان تدارک دیده شده بود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی برای دانش آموزان که با استقبال ۵ هزار نفری مواجه شد و به زودی نتایج این مسابقه اعلام خواهد شد، تجلیل و قدردانی از یک سال فعالیت مروجان کتاب و کتابخوانی، ناشران و کتابداران و اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق حاشیه شهرها در ایام هفته کتاب از مهمترین برنامه‌های ترویج کتابخوانی برای عمومی مردم به ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی بود.

فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: آئین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24366
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.