حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج:

آینده هر کشور و ملتی بستگی به نیروی جوان آن کشور دارد

  • کد خبر : 24369
  • 16 آذر 1402 - 11:32
آینده هر کشور و ملتی بستگی به نیروی جوان آن کشور دارد
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با بیان اینکه آینده هر کشور و ملتی بستگی به نیروی جوان آن کشور دارد، گفت: دانشجویان زمان گذشته آگاه به مسائل زمان و مکان بودند و بسیاری از آنها در جبهه‌ها در مقابل دشمن جنگیدند و به پیروزی رسیدند و دانشجویان امروز نیز دنباله‌رو آنها هستند که به فکر رشد و تعالی و پیشرفت کشور هستند.

علی اکبر امیری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: دانشجویان زمان گذشته آگاه به مسائل زمان و مکان بودند و بسیاری از آنها در جبهه‌ها در مقابل دشمن جنگیدند و به پیروزی رسیدند و دانشجویان امروز نیز دنباله‌رو آنها هستند که به فکر رشد و تعالی و پیشرفت کشور هستند.

وی گفت: دشمنان در همه زمینه ها چشم طمع به کشور ما دوخته‌اند و دانشجویان پیشین با دشمنی که در میدان مبارزه بود می جنگیدند و آنجا دفاع می کردند ولی الان دانشجویان ما باید آگاه به مسائل روز باشند چرا که دشمنان سعی می کنند فضای ذهنی و باورهای آنها را تسخیر کنند.

وی افزود: دانشجو باید در همه زمینه ها در حوزه های مختلف خود را مسلح کند چرا که جنگ شناختی و جنگ ترکیبی را داریم.

امیری گفت: روز دانشجو فرصتی برای یادآوری رسالت دانشجویان به عنوان نسل آگاه است، اینکه دانشجو بداند باید در کنار درس و دانش، آگاهی سیاسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی در دنیا با توجه به داشتن اساتید، نخبگان،دانشمندان و محققان در همه علوم و حوزه ها همیشه موجب توسعه پایدار و پیشرفت کشورها بوده اند، اظهار کرد: اصلی ترین معیار در توسعه یک کشور نقش پژوهش و فعالیت‌های تحقیقاتی کاربردی است که باید مورد توجه اساتید در دانشگاه‌ها باشد.

وی، افزود: همچنین دانشگاه‌ها با تربیت و پرورش دانشجویانی با توان علمی و پژوهشی بالا در ترقی و توسعه کشور نقش مهمی را در آینده کشور دارند.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، دانشگاه‌هایی موجب رشد، تعالی، ترقی و توسعه در کشور می شوند که بتوانند دانشجویانی خلاق، کارآفرین و تحول آفرین تربیت کنند تا بتوانند مشکلات و مسائل جامعه را حل و رفاه مردم آن جامعه را فراهم آورند.

وی با تأکید بر اینکه آینده هر کشور و ملتی بستگی به نیروی جوان آن کشور دارد، ادامه داد: اولین گامی که در جهت عمران و آبادانی برداشته می شود، از طریق همین نیروی فعال و کار آمد است؛ پویایی، تحرک و جوان بودن دانشجو همیشه در جامعه تأثیر گذار بوده است.

این مسئول دانشگاهی معتقد است که تفکر دانشجویی و نقش دانشجو در پیشرفت و تولید علم در یک جامعه قدرت آفرین بوده و دانشجوی آگاه، فهیم و مجهز به علم، تخصص و مهارت، الگوی جامعه است و در اصل قوه عاقله و متفکر آن جامعه به حساب می آید، بر همین اساس مسائل و مشکلات کشور و استان باید به دست همین دانشجوهای توانمند حل شود و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه دانشجویان امروز به عنوان سرمایه های اجتماعی به دنبال علم آموزی و تولید علم باشند و نگاه حل المسائلی به مشکلات و قدرت تحلیل و درک مسائل پیرامون خود را داشته باشند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24369
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.