حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
استاندار کردستان:

آینده اقتصادی بسیار خوبی برای استان پیش‌بینی می‌کنم

  • کد خبر : 13622
  • 23 تیر 1402 - 10:22
آینده اقتصادی بسیار خوبی برای استان پیش‌بینی می‌کنم
استاندار کردستان گفت: با توجه به پروژه‌های در دست اجرا و حضور سرمایه‌ گذاران عراقی در استان، آینده اقتصادی بسیار خوبی را برای استان و منطقه پیش‌بینی می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه در آیین تجلیل از بازنشستگان کشوری استان کردستان و هجدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در سینما بهمن سنندج اظهار کرد: دولت سیزدهم در شاخص های مختلف توجه ویژه‌ای به کردستان دارد و علاقمند به انجام کارهای بزرگ در استان است، همچنانکه طرح مهم آبرسانی به سنندج در این دولت به بهره‌برداری رسید.

وی از بهره‌برداری از طرح‌های مهم و نیمه تمام چندین ساله در استان در سال جاری خبر داد و افزود: یکی از این طرح‌ها، پروژه راه آهن همدان- سنندج است که پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید و امیدواریم زمینه خدمات بهتر برای رفاه بازنشستگان باشد.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به بهره برداری از طرح های مهمی مانند سدهای سیازاخ و ژاوه در سال جاری، ادامه داد: استان رتبه پنجم را در ذخایر سنگ آهن دارد و برای جلوگیری از خام فروشی، زنجیره فولاد اجرا خواهد شد که زمینه اشتغال را برای هزاران نفر ایجاد می کند.

زارعی کوشا یادآور شد: امسال ۱۶ هزار و ۸۹۲ هکتار از اراض دیم کردستان به آبی تبدیل می شود که با آبی شدن هر هکتار، زمینه برای اشتغال یک تا سه نفر فراهم می شود.

وی به پیشرفت های حاصل شده در بخش های مختلف استان اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته مجموعه مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت سنندج راه اندازی شد که از لحاظ کیفی، بهترین مرکز پیوند مغز استخوان کشور است.

آمادگی برای پیگیری جدی پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی و جنگی بازنشستگان از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره داشت و افزود: دغدعه شما بازنشستگان، دغدغه ما هم هست و تلاش ما باید این باشد، زمینه تکریم کامل و رفاه شما بزرگواران فراهم شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه برخی مشکلات بازنشستگان در داخل استان حل می شود و برخی هم مربوط به سیاست گذاری های کلان کشوری است، ادامه داد: در جلسه مشترک استانداران در ۲ هفته قبل، دغدغه پاداش بازنشستگان را مطرح کردم که امیدوارم برطرف شود.

وی خواستار پیگیری مسوولان مربوطه برای احیای مسافرت های بازنشستگان توسط میراث فرهنگی شد و گفت: به مجموعه های مختلف تاکید کرده ام که پرداخت حقوق و پاداش بازنشستگان در اولویت باشد.

استاندار کردستان از دستگاه های مختلف خواست امکانات رفاهی را در اختیار بازنشستگان دستگاه‌های دیگر قرار دهند و از راه اندازی خانه امید سقز در آینده نزدیک خبر داد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13622
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.