حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
بازی با جان خود برای 40 هزار تومان؛

آیا ذبح غیرمجاز دام در روستاهای دهگلان متوقف می‌شود؟

  • کد خبر : 13797
  • 26 تیر 1402 - 9:51
آیا ذبح غیرمجاز دام در روستاهای دهگلان متوقف می‌شود؟
عرضه غیرمجاز گوشت در برخی روستاها امروز به معضلی تبدیل شده است که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای مصرف‌کنندگان این دسته از فرآورده‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، متاسفانه با افزایش بی‌رویه قیمت گوشت در بازار، در برخی روستاها شاهد افزایش ذبح غیرمجاز دام هستیم که این مسئله در روستاهای شهرستان دهگلان بیش از پیش نمایان شده است.

این درحالی است که گوشت عرضه شده در روستاها که ذبح آن به صورت غیربهداشتی صورت می‌گیرد تنها ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان ارزان‌تر از بازار می‌باشد و با همین قیمت مورد توجه مردم نیز قرار می‌گیرد و مردم روستانشین خود تمایل زیادی برای خرید این گوشت نشان می‌دهند.

در همین رابطه فرزاد کریمی رئیس شبکه دامپزشکی دهگلان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بر اساس مدارک و مستندات، بیش از ۵ مورد از افرادی که اقدام به ذبح غیرمجاز دام نموده‌اند را به دادسرا معرفی کرده‌ایم که این افراد مورد جریمه نقدی قرار می‌گیرند و پس از آن باز هم نسبت به ذبح غیرمجاز اقدام می‌کنند.

وی ذبح غیر مجاز دام را بازی کردن با جان مردم دانست و به مردم هشدار داد: گوشت باید در مراکز عرضه گوشت و قصابی‌های مجاز خریداری شود و توصیه ما این است که به خاطر ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان گوشت نامرغوب و غیربهداشتی خریداری نکنید.

بر اساس گزارش خبرنگار کردتودی در دهگلان متاسفانه در بسیاری از موارد گوشت عرضه‌شده به مردم در روستاها و محل‌های غیرمجاز، گوشت مربوط به گوسفند و گوساله نبوده و در برخی موارد نیز گوشت عرضه‌شده کاملا فاسد بوده است.

گرانی گوشت و نگرانی مردم

موضوعی که در این میان نباید از آن غفلت نمود در بی‌توجهی به وضعیت عرضه گوشت در بازار است که متاسفانه گرانی قیمت گوشت نیز مزید بر علت شده است که مردم تمایل بیشتری به خرید از مراکز غیرمجاز داشته باشند.

بدون شک هیچ‌کس تمایلی به مصرف گوشت غیربهداشتی ندارد اما قیمت بالای گوشت باعث شده است که همان ۴۰ هزار تومان ارزان‌تر شدن گوشت نیز به کام مردم شیرین بیاید و به جای خرید از مراکز عرضه گوشت بهداشتی روی به حضور در روستاها بیاورند و گوشت خود را از آنجا خریداری کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13797
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.