حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
بعد از گذشت یک دهه؛

آیا با ایجاد سایت بازیافت زباله مشکل پسماند مریوان حل خواهد شد؟

  • کد خبر : 10482
  • 21 اردیبهشت 1402 - 9:40
آیا با ایجاد سایت بازیافت زباله مشکل پسماند مریوان حل خواهد شد؟
سرپرست شهرداری مریوان گفت: مشکل پسماند مریوان با ایجاد سایت بازیافت زباله بعد از گذشت افزون بر یک دهه بزودی برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری کُردتودی، سیدعرفان حسینی روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران استان در مریوان اظهار کرد: بیش از یک دهه است که وضعیت دفن پسماند یکی از مهمترین معضلات شهر مریوان است که با اقدامات انجام شده طی چند روز آینده مشاور سایت بازیافت زباله مشخص و پیمانکار آن شروع بکار می کند.

وی با بیان اینکه افزون بر هفت میلیارد تومان برای این سایت هزینه شده است، اضافه کرد: براساس برآورد انجام شده ۳۲ میلیارد تومان برای راه اندازی این سامانه نیاز است.

سرپرست شهرداری مریوان ادامه داد: این شهر با توجه به توریستی بودن آن، وضعیت کنونی زباله آن زیبنده نیست و یکی از مطالبات مردم هم برطرف کردن این معضل است.

وی با اشاره به اینکه از آذرماه سال گذشته که این مسئولیت را پذیرفته شهرداری مریوان ۷۰،۸۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار و سه ماه هم معوقه حقوق کارکنان این نهاد را داشته است، افزود: تا پایان سال ۱۴۰۱، حقوق و مزایای کارکنان پرداخت شد به گونه ای که در فروردین سال جاری برای نخستین بار حقوق پرسنل به موقع پرداخت شد.

اجرای طرح هایی برای رفع مشکلات ترافیکی شهر مریوان

سرپرست شهرداری مریوان مشکل دیگر این شهر را مربوط به ترافیک خواند و گفت: کمربندی غربی و شرقی مریوان یکی دیگر از مطالبات مردم است و کنارگذر غربی خارج از محدوده شهری و از وظایف راه و شهرسازی است.

حسینی یادآور شد: برای کنارگذر شرقی که در حیطه رسالت شهرداری بوده و پیمانکار آن هم مشخص شده است، فعالیت آن از هفته آینده آغاز می شود.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه طرح مطالعات جامع ترافیک برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تهیه می شود، بنابراین تدوین طرح ساماندهی ترافیک این شهر را مدنظر داریم.

کلنگ زنی شهرک نمایشگاهی و ساماندهی صنوف مزاحم

سرپرست شهرداری مریوان یکی از برنامه های این نهاد را ساماندهی بنگاه های خرید و فروش خودرو در این شهر عنوان کرد و گفت: تا هفته آینده شهرک نمایشگاهی در ۱۳۰ دهنه و مساحت هر واحد ۱۵۰ متر در مرحله اول برای نمایشگاه های خودرو راه اندازی می شود.

حسینی با اشاره به اینکه صنوف مزاحم در بیشتر خیابان های این شهر وجود دارد، ادامه داد: برای ساماندهی صنوف مزاحم شامل واحدهای مکانیکی و صافکاری و غیره هم زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در نزدیکی روستای لنج آباد در نظر گرفته شده که هفته آینده کلنگ زنی آن انجام می شود.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10482
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.