حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
امام جمعه شهرستان سنندج:

آمریکا مسئول جنایت های غیر انسانی در حق بشریت است

  • کد خبر : 13033
  • 12 تیر 1402 - 8:00
آمریکا مسئول جنایت های غیر انسانی در حق بشریت است
رستمی امام جمعه شهرستان سنندج گفت:آمریکا مسئول جنایت های غیر انسانی در حق بشریت است که سالیانه گزارش های ویژه ای درباره حقوق بشر ارائه می دهد در حالی که خود دلیل اصلی قحطی ها، شیوع بیماری ها، جنگ ها و کشتارهاست.

ماموستا فایق رستمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، گفت: مقوله نقض حقوق بشر یکی از راهبردهای سیاست‌ خارجه امریکا است، امریکا که ادعای حمایت از حقوق بشر دارد نه ‌تنها علیه مردم دیگر کشورها فعالیت‌های ضد حقوق بشری انجام می‌دهد، بلکه نسبت به مردم خودش نیز همین سیاست را دارد.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه روحانیون مبارز نقش اساسی را در دفاع از انقلاب و کشور داشته اند اظهار داشت: همواره جنایت های آمریکا علیه روحانیون مبارز چه در داخل کشور ایران و چه در خارج از مرزها همواره ادامه داشته است و خوی استکباری آمریکا و برخورد ضد انسانی آنها با بشریت ریشه در تاریخ شکل‌گیری این کشور دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا همیشه عادت به جنایت داشته و حقوق بشریت به ویژه مظلومین و آزادیخواهان جهان را تضعیف می‌کند اضافه کرد: تمدن غرب به گونه‌ای است که هیچ حقوقی از بشریت رعایت نمی‌کند و انسان‌ها را به دلیل دفاع از کشور و مردمان مظلوم مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه آمریکا در طول تاریخ با لشکرکشی به کشورهای مسلمان و غارت سرمایه‌های کشورهای مسلمان در حق بشریت جنایت کرده اما این جنایت‌ها از سوی خیلی از حقوق دانان سازمان ‌ملل محکوم نمی‌شود که جای سوال دارد! رستمی ادامه داد: برخود لازم می دانیم در مسیر تبین حقایق موجود حرکت کنیم واز چهره دروغ و تزویر دشمن پرده برداریم تا بلکه این همه ستمگری آمریکای جنایتکار باردیگر روح بشریت را جریحه دار نکند.

ماموستا رستمی گفت: اگر جامعه بشری با جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکای جهانخوار آشنا شود، ادعای حمایت از حقوق بشر او رنگ می‌بازد و جامعه جهانی باور می‌کند که تمام حرف‌های او در این موضوع، دروغ است. تکلیف همه ماست که چهره واقعی آمریکا را به نمایش بگذاریم و امت جهان را با ظلم و ستمگری‌ها و جنایت‌های آنان آشنا سازیم. در این نوشتار، نمایی از چهره کریه استکبار جهانی را مطرح می‌کنیم تا همه، زشتی‌های آمریکا را بهتر ببینند.

وی گفت: پرواز مسافری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر که بندر عباس را به مقصد دوبی ترک کرده بود بر فراز آبهای خلیج فارس توسط ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا هدف قرار گرفت و سرنگون شد و جان باختن تمام ۲۹۶ سرنشین گواهی بر جنایات آمریکای ها در حق مردم بی گناه بود که تاریخ هرگز آن را فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13033
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.