حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
نماینده مردم قروه و دهگلان در گفتگو با کردتودی:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است/ جنایت آمریکایی‌ها در حمله به هواپیمای مسافربری ایران فراموش نخواهد شد

  • کد خبر : 13140
  • 12 تیر 1402 - 9:41
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است/ جنایت آمریکایی‌ها در حمله به هواپیمای مسافربری ایران فراموش نخواهد شد
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است، گفت: ملت ایران اسلامی هیچگاه جنایت آمریکایی‌ها در حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس 655 را فراموش نخواهند کرد.

پرویز اوسطی صبح امروز و در سالروز حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار داشت: نمونه بارز و مهم در جنایات جنگی، کشور آمریکاست که در جنایات جنگی اش در سطح جهان، فجایع انسانی را رقم زده است بدون این که با کوچک‌ترین پیامدی مواجه شود که اگر بشریت بفهمد که آمریکای جهانخوار مرتکب چه جنایت هایی شده، در ادعای حمایت از حقوق بشر رنگ باخته و جهان به این باور می رسد که تمام حرف‌های او در این موضوع، کذب محض است.

وی گفت: آمریکای جنایتکار با بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن در سال ۱۹۴۵ باعث از بین رفتن ۳۰۰ هزار نفر شد و سندی محکم در ارتباط با جنایت های خود ایجاد کرد، این کشور در سال ۱۹۵۱ با حمله به کره شمالی باعث کشتن شدن صدها هزار نفر از مردمان این کشور شد، در سال ۱۹۶۴ با حمله به ویتنام شمالی و کشتن ۳ میلیون نفر از غیر نظامیان این کشور فاجعه ای بزرگ را رقم زد.

وی در ادامه افزود: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم با حمله به کشور افغانستان در سال ۲۰۰۱ حدود یک میلیون نفر از غیر نظامیان این کشور از بین برد، همچنین با حمایت از حملات داعش به سوریه و عراق و ارسال تجهیزات نظامی به داعش، حمایت همه جانبه ای از تروریسم داشت.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس بیان داشت: آمریکا با حمایت از حملات عربستان به یمن و بحرین و تأمین سلاح به عربستان، دشمنی خود را با جهان اسلام آشکار کرد، آمریکا حمایت از حملات اسرائیل که آن را دوست دیرینه خود می داند به خاک لبنان و فلسطین تجاوز کرده و تمامی قوانین انسانی را زیر پا می گذارد، آمریکا با حمایت و پشتیبانی از کودتای ۱۳۳۲ در ایران، فصل جدیدی را در جنایت های خود در ایران آغاز کرد.

وی اظهار داشت: آمریکا در سفارتش در ایران از تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی تا ۱۳ آبان ۱۳۵۸بر علیه جمهوری اسلامی جاسوسی کرده است و نیز در پنجم اردیبهشت ۵۹ به طبس حمله نظامی کرد و در طراحی و سازماندهی کودتای نوژه که در تیر ۱۳۵۹ روی داد نقش داشت، این کودتا از لحاظ تجهیزات نظامی که بنا بود از داخل و خارج در جریان آن به کار گرفته شود، در تاریخ کودتاهای جهان بی‌سابقه بود.

اوسطی اضافه نمود: آمریکا در تحریک صدام‌ در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران نقش داشته و با کمک حامیانش بیش از ۶۰ میلیارد دلار به صدام کمک مالی کردند، در سال ۱۳۶۶ آمریکا به سکوهای نفتی ایران حمله و خسارت وارد کرد، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس در سال ۱۳۶۷ و به شهادت رساندن بیش از ۳۰۰ نفر توسط آمریکا و فشار بر اتحادیه اروپا و ژاپن برای قطع روابط اقتصادی با ایران در سال ۱۳۷۵ درصدد دشمنی با ایران بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا حمایت های بسیاری از فتنه‌گران و معترضان در سال‌های ۱۳۷۸، ۱۳۸۸، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ از معترضان داشت و در حمایت از منافقین در به شهادت رساندن ۱۷۰۰۰ انسان بی‌گناه، از جمله شهید کردن ۷۲ نفر از نخبه های کشور به همراه شهید بهشتی در ۷ تیر ۱۳۶۰، نشان از حمایت آمریکا از ترورهای منافقین دارد و همچنین آمریکا، تحریم دارویی بیماران خاص را علیه ایران اجرایی کرد که سبب مرگ تدریجی بیش از ۱۰۰۰ بیمار شد و سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده رشید اسلام، فرمانده جبهه مقاومت را در سال ۱۳۹۸ به شهادت رساند.

وی گفت: آنچه که ذکر شد گوشه ای از هزاران جنایت آمریکا علیه جامعه بشری بوده و آمریکا با همه این ظلم به ملت خود و مردم جهان و ملت ایران، مدعی حمایت از حقوق بشر است.
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر بوده که باید در دادگاه بین المللی محاکمه شده و به سزای این همه گناه و طغیان خود برسد.

اوسطی در ارتباط با ناو وینسنس توضیح داد: در حادثه تلخ و دلخراش تمامی ۲۹۰ مسافر و خدمه هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با شماره پرواز ۶۵۵ به شهادت رسیدند که ۱۱۸ نفر از این مسافران بی‏‌گناه زن و کودک بودند، مقامات نظامی آمریکا در اعلامی عنوان کردند که هواپیمای ایرباس در خارج از دالان هوایی پرواز می‏‌کرده و رزم‏ناو آمریکایی نیز هفت‏ بار اخطار رادیویی برای‏ هواپیمای ایران مخابره کرده ولی جوابی دریافت نکرده است! این ادعا غیرقابل قبول و بی اساس بوده، زیرا قطعات هواپیما و اجساد سرنشینان آن در سطح وسیعی از آب‏‌های سواحل جنوبی جزیره هنگام، درست در داخل آب‏‌های ایران پراکنده شده بودند.

وی در ادامه افزود: مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کرده و تلاش داشتند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته ترین سیستم های راداری و رایانه ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً خصمانه بوده است.

اوسطی در پایان گفت: مقام های آمریکایی، در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن ناخدای ناو وینسنس انداخته و حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13140
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.