حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

آمریکا، ایران را به‌عنوان سومین چالش خود و جهان معرفی کرده است/ عملیات طوفان الاقصی باعث تضعیف آمریکا شد

  • کد خبر : 26542
  • 19 دی 1402 - 16:52
آمریکا، ایران را به‌عنوان سومین چالش خود و جهان معرفی کرده است/ عملیات طوفان الاقصی باعث تضعیف آمریکا شد
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شکست آمریکا و اسرائیل در جنگ ترکیبی نامتوازن مقاومت، باعث فرصت‌سوزی و تولید بیشتر قدرت انقلاب اسلامی ایران در صحنه بین‌الملل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الاسلام حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروز در دیدار با قشرهای مختلف که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، به تاثیر عملیات طوفان‌الاقصی بر محیط بین‌الملل، منطقه‌ای و داخلی اشاره کرد و افزود: سال ۱۹۷۹، بعد از ۳۱ سال از جنگ سرد، انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی پیروز شد و هر دو ابرقدرت به مقابله با انقلاب برخواستند.

وی گفت: سال ۱۹۴۸ فلسطینیان، همراه با کشورهای عربی علیه تشکیل یهود قیام کردند و اولین جنگ اعراب و اسرائیل با پیروزی اولیه اعراب همراه گردید اما سرانجام با حمایت آمریکا و انگلیس، اراضی وسیعی به تصرف اسرائیل درآمد و سال ۱۹۹۷ آمریکا اعلام کرد که ایران در ۵ سال آینده تبدیل به تهدید منطقه‌ای ما خواهد شد و آمریکا در سال ۲۰۲۳ ایران را بعنوان سومین چالش خود بعد از چین و روسیه معرفی کردند و سال ۲۰۳۰ را سال سرنوشت‌ساز برای خود و جهان معرفی کرده است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی آمریکایی ها در ابتدا این بود تا سال ۲۰۲۵ آمریکا بتواند به دهکده جهانی با کدخدایی خود دست یابد، اما موفق نشد و با شکست و با روندی نزولی وارد سال ۲۰۲۴ شدند و حالا به دنبال خلق تصویری جدید برای خود هستند.

وی در ادامه به موضوع اصلی بحث یعنی به تشریح طوفان‌الاقصی اشاره کرد و افزود: حماس نقشه و طرح اسرائیلی‌ها یعنی درگیری در پیرامون و عملیات‌های مقطعی برای تضعیف غزه تا شکست قطعی فلسطینیان را متوجه شد و از نظر راهبردی نقشه‌هایی را برای مقابله با آنان کشید. نقشه نخست این بود که خود را ضعیف نشان دهد تا اسرائیل به آنان حمله کند و وقتی حمله کرد مقاومت کند. طرح دوم این بود که بیاید عملیات را خود را علیه رژیم صهیونیستی شروع کند؛ طرحی که حماس دو سال بود روی آن کار می‌کرد تصمیم گرفت آن را اجرا کند. در این دو سال هیچ تیمی از نقشه تیم بعدی خبر نداشت و حتی نمی‌دانستند این تمرینات قرار است یک حمله آفندی بزرگ و گسترده باشد.

مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه آمریکا هم به کمک اسرائیل در طوفان الاقصی آمد ولی بازهم نتوانستند کاری کنند، گفت: ابهت آمریکا مجدداً در منطقه شکست، با اینکه آنان به کمک اسرائیل آمده بودند ولی باز نتوانستند با پهپادهای یمنی مقابله کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شکست آمریکا و اسرائیل در جنگ ترکیبی نامتوازن مقاومت، باعث فرصت‌سوزی و تولید بیشتر قدرت انقلاب اسلامی ایران در صحنه بین‌الملل شده است.

وی تاکید کرد: مقاومت در مقابل استکبار توسط حاج قاسم توانمند شد و دیگر استکبار نمی‌تواند در برابر مقاومت بزن دَرویی عمل کنند، جنگ ترکیبی نامتقارن سبب پیروزی “انقلاب اسلامی” شده و دشمن شکست خورده است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات در واقع تولید قدرت برای دفع تهدیدهای دشمنان است.

در ادامه اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان اظهار داشت: کردستان مشهد شهدای زیادی از شهدای مهاجر و انصار است که نقطه‌ای آشنا برای عاشقان این دیار است.

وی گفت: استان کردستان به‌ویژه بعد از سفر مقام معظم رهبری به کردستان و با هدایت و سرانگشت ولایی ایشان، امروز در عرصه‌های مختلف بخصوص در دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف حرکت‌هایی آغاز شده که امیدبخش است و مردم روزنه‌های امیدی در دلشان ایجاد شده است و امیدواریم با کار و تلاش شبانه‌روزی بتوانیم محرومیت‌ها را رفع کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی و اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه دولت را در کردستان داشته‌ایم و بسیاری از انتظارات مردم در این خصوص رفع شده است و امیدواریم در بسیاری از شاخص‌های دیگر به میانگین کشوری برسیم.

وی یادآور شد: در سال گذشته استان کردستان نیز همانند استانهای دیگر درگیر اغتشاشاتی بود که دشمن از طمع خود استفاده کرد اما با انسجام و برادری مردم آن دوره را پشت سر گذاشتند و امسال هم خواستند اتفاقات سال گذشته را تکرار کنند اما مردم آنها را ناامید کردند.

وی گفت: در حوزه عمرانی حل مشکل آب، پروژه راه‌آهن و ،… را در این دوره افتتاح کردیم و مسیر مسیری رو به جلو است و بیشترین نرخ کاهش بیکاری را در پاییز امسال داشتیم و ۷ برابر میانگین بیکاری کاهش را در استان کردستان داشته‌ایم.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: بصیرت مردم فرسنگها از تحلیل دشمنان دور است و امیدواریم امسال انتخاباتی پرشور با حضور حماسی مردم رقم بخورد.

در پایان این مراسم به نمایندگی از قشرهای مختلف به پرسش و پاسخ در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26542
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.