حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

آمادگی ۳۰ پایگاه امداد و نجات کردستان برای خدمت رسانی در زمستان

  • کد خبر : 25895
  • 09 دی 1402 - 12:23
آمادگی ۳۰ پایگاه امداد و نجات کردستان برای خدمت رسانی در زمستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۳۰ پایگاه امداد و نجات این جمعیت در جاده‌های مواصلاتی استان در زمستان به مردم خدمات ارائه می دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از روابط عمومی هلال احمر کردستان پیام جلالی اظهار کرد: ۳۰ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و پشتیبان در محورهای مواصلاتی استان با هدف پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی در فصل زمستان، برای امدادرسانی و ارائه خدمات به هموطنان آماده باش هستند.

وی افزود: تعداد ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودروی نجات کمکدار، ۱ دستگاه آرگو، ۱۳ دستگاه وانت کمکدار، ۴ دستگاه موتور سیکلت و سه تیم آنست در سطح استان تکمیل کننده خدمت رسانی عوامل این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانه است و ۱۵۰ نفر روز نیروی نجاتگر در قالب تیم های عملیاتی برای اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال احمر در استان، مشارکت و همکاری دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: یک تیم امداد هوایی در آشیانه هلال احمر در سنندج مستقر است و همچنین تیم های عملیاتی هلال احمر، به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه‌ها و پست‌ ها، آماده ارائه خدمات هستند.

جلالی با اشاره به آمادگی تمامی شعب و پایگاه ها، برای اسکان اضطراری مسافرین در راه مانده احتمالی در زمان بروز حوادث طبیعی و بین جاده ای، بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی جاده های استان علاوه بر امداد رسانی به خودروها و آسیب دیدگان، در قالب طرح زمستانه خدمات دیگری از جمله توزیع بسته غذایی، اسکان اضطراری نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است و شماره ۱۱۲ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

وی ادامه داد: هموطنان در هنگام وقوع حوادث طبیعی و بین جاده‌ای در صورت نیاز به خدمات امدادی می‌توانند با برقراری ارتباط تلفنی با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر کردستان بصورت شبانه‌روزی، به صورت رایگان از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تاکید کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه، لازم است رانندگان قبل از سفر با اطلاع کامل از وضعیت محورهای مواصلاتی و همراه داشتن تجهیزات متناسب با آن محورها سفر کنند و هموطنان در صورت تردد در جاده‌ ها به ویژه محورهای کوهستانی و برف‌گیر اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آورند.

طرح امداد و نجات زمستانه سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی با حضور مسئولین ارشد استان کردستان با اجرای مانور زمستانه همزمان با سراسر کشور از ۲۱ آذر با همکاری سایر دستگاه ‌ها آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25895
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.