حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

آلودگی هوا در استان کردستان به اوج خود رسید/ سنندج در وضعیت بسیار ناسالم+ تصاویر

  • کد خبر : 10601
  • 24 اردیبهشت 1402 - 8:32
آلودگی هوا در استان کردستان به اوج خود رسید/ سنندج در وضعیت بسیار ناسالم+ تصاویر
آلودگی هوا در استان کردستان با ورود ریزگردها و آلاینده ها به اوج خود رسیده است و هم اکنون شهر سنندج در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

خسرو سیف پناهی شعبانی کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی در این باره اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، تا روز دوشنبه شاهد عبور موجی از شمالغرب کشور می باشیم؛ که موجب افزایش ابر، وزش باد گاهاً شدید، در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدو برق و در برخی نواحی بارش تگرگ خواهد شد.

وی گفت: پیش بینی می کنیم شرایط رخ داد بارش برای امروز و در مناطق شمالی و شرقی استان فراهم تر باشد؛ که با توجه به ماهیت رگباری بارش های بهاری امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها بخصوص در مناطق یاد شده دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: از روز سه شنبه تا آخر هفته جو استان نسبتاً پایدار بوده و پدیده غالب افزایش پوشش موضعی ابر و وزش باد در بعدازظهرها می باشد.

سیف پناهی شعبانی ادامه داد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد برای امروز و فردا بر روی عراق، شرایط شکل گیری گردوخاک در این مناطق فراهم بوده و امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان وجود خواهد داشت.

وی در پایان گفت: از لحاظ دمایی نیز تا صبح چهارشنبه میانگین دمای شبانه روزی بتدریج ۳ تا ۵ درجه کاهش داشته و هوای سطح منطقه خنک تر می شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان نیز در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: هوای شهر سنندج در وضعیت بسیار ناسالم و ۶ شهر استان در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

کژال حبیب زاده اظهار کرد:از لحاظ آلودگی هوای ناشی از ورود گرد و خاک از کشور عراق هم اکنون هوای شهرهای سقز، مریوان، سروآباد، کامیاران، دیواندره و قروه در وضعیت ناسالم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه و گرد و خاک وارد شده به آسمان شهر بانه امروز خارج شده و هوای آن در وضعیت قابل قبول قرار گرفته است، افزود: در دیگر شهرهای استان هم وزش باد موجب خروج و عدم ماندگاری گردوخاک وارد شده از کشور عراق شده است فقط در سنندج به دلیل توپوگرافی آن هنوز شاهد آلاینده بودن هوای آن هستیم.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: براساس پیش بینی هواشناسی تا ظهر امروز گردو خاک موجود هم از آسمان استان خارج می شود و وضعیت هوا بهبود می یابد.

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10601
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.