حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد:

آغاز عملیات ۳۵ هزار میلیارد تومان طرح در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان

  • کد خبر : 20223
  • 06 آبان 1402 - 8:56
آغاز عملیات ۳۵ هزار میلیارد تومان طرح در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: عملیات اجرایی 35 هزار و 423 میلیارد تومان طرح در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان، در شهرستان های استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بختیار خلیقی در جلسه برنامه‌ریزی دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان، اظهار داشت: عملیات اجرایی پتروشیمی شهرستان بیجار با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد تومان به عنوان مهمترین طرح در سفر ریاست جمهوری، آغاز می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که در سفر ریاست جمهوری به استان کردستان چندین پروژه مهم در شهرستان‌های سنندج، مریوان، بیجار و قروه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه انواع تولید قیر با ۱۲۰ نفر اشتغال‌زایی در شهرستان مریوان، پروژه پتروس در شهرستان سقز با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر، پروژه آجر فشاری در شهرستان قروه با اشتغالزایی ۵۰ نفر و تولید پروفیل یو پی وی سی در سنندج با ۹۰ نفر اشتغالزایی نیز به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: همچنین بهره‌برداری از ۳ جاده دسترسی معادن که به صورت جهادی به اتمام رسیده را در دستور کار داریم که شامل جاده قصلان – سریش آباد به طول ۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۹.۶ میلیارد تومان، الوند قلی شهرستان بیجار با اعتباری بالغ بر ۲۱.۶ میلیارد تومان و شاه نشین مریوان با اعتباری بالغ بر ۱۵.۲ میلیارد تومان است.

خلیقی یادآور شد: در مجموع در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان، ۲ طرح و ۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از برکات سفر ریاست جمهور به استان کردستان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در بحث طرح تحول سه جانبه نیز ۳۶ محدوده امید بخش را در استان کردستان شناسایی کرده که برای ۱۰ محدوده آن پروانه اکتشاف صادر می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با همکاری و هماهنگی مجموعه شستا سرمایه‌گذاری در ۴ شهرستان معدنی دیواندره، سقز، بیجار و قروه داریم و امیدواریم در امر سرمایه‌گذاری که تولید و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت گام‌های موثری برداریم.

خلیقی اظهار داشت: یکی از اهدافی که ما به جد پیگیر آن هستیم سرمایه‌گذاری در استان است و خوشبختانه تمامی سرمایه‌گذاری‌ها مصوبه ریاست جمهوری را دارد و بحث سرمایه‌گذاری تولید لوازم خانگی بزرگ در شهرستان سنندج در شهرک صنعتی شماره ۱ زمین واگذار می‌شود و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

وی افزود: همچنین سرمایه‌گذاری دیگری در حوزه لوازم خانگی در شهرستان سنندج داریم که شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بوده و در آینده نزدیک شاهد رونق تولید و اشتغال در بحث صنعت، معدن و تجارت کردستان خواهیم بود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته موارد دیگری در سایر بحث‌های صنعتی، معدنی و تجاری در استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار دارد.

خلیقی یادآور شد: بحث تجاری منطقه آزاد یکی از مواردی است که در سفر ریاست جمهوری بررسی شد و بحث منطقه آزاد تجاری صنعتی کردستان هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بحث بازگشایی بازارچه سیف سقز هم در دستور کار قرار می‌گیرد و با توجه به مطالبه‌گری تجار و بازاریان شهرستان سقز این موضوع هم بررسی می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در بحث بازگشایی بازارچه‌های مرزی بحث تولید استان هم کامل در نظر گرفته شده و هیچ خللی در آن ایجاد نمی‌شود و لیست کالاهای وارداتی بررسی و لحاظ می‌شود.

خلیقی اظهار داشت: دیدار عمومی رئیس جمهور با مردم در میدان آزادی سنندج، بانه و مریوان در دستور کار است و در مجموع ۹۰ نفر از فعالین اقتصادی حوزه صنعت، معدن و تجارت را معرفی کرده ‌ایم که مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت را بیان کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20223
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.