حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

آغاز عملیات اجرایی پروژه موزه دفاع مقدس استان کردستان

  • کد خبر : 29893
  • 14 اسفند 1402 - 12:59
آغاز عملیات اجرایی پروژه موزه دفاع مقدس استان کردستان
مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کردستان صبح امروز با حضور مسئولین در سنندج برگزار شد.

یه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سردار گشتاسبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کردستان که پیش از ظهر امروز در شهر سنندج برگزار شد ضمن تشکر ویژه از استاندار کردستان و مردم جهت برگزاری هر چه  با شکوه تر انتخابات ۱۱ اسفند اظهار داشت: بحث موزه استان کردستان سالها بود که با وجود تلاش مسئولین راکد مانده بود اما امروز الحمدالله  به برکت  وحدت،انسجام و هماهنگی که در استان وجود دارد این کار به نتیجه رسید.

وی گفت: موزه دفاع مقدس در استان کردستان باید در شان و تراز ایثارگری ها و شجاعت فرزندان رشید این استان باشد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر بیان داشت: امیدواریم که ساخت این موزه الگویی باشد برای آیندگان در جهت حفظ و نگهداری از یاد و خاطره شهدای این خطه از سرزمین عزیزمان.

در ادامه علی کلوندی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان، اظهار داشت: مرور بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که کلید واژه سخنان ایشان در دو محور حوزه اقتصاد و فرهنگ است که باید گفت فرهنگ هویت‌ساز ما فرهنگ دفاع مقدس است.

 

وی افزود: ما در این رابطه در استان کردستان تحت تهاجم دشمنان در حوزه فراموشی و تحریف دفاع مقدس هستیم و ضد انقلاب به دنبال آن است تا با تالیف کتاب، فرهنگ دفاع مقدس را تحریف نماید.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: یکی از پروژه‌های بر زمین مانده همین پروژه موزه دفاع مقدس است که دولت کارهای خوبی را در این رابطه و در ایجاد پروژه‌های مهم در کشور رقم زده است.

کلوندی بیان داشت: یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند مانع از تحریف دفاع مقدس باشد همین احداث موزه دفاع مقدس خواهد بود چرا که موزه‌ها به عنوان پلی بین نسل‌های گذشته و آینده هستند و قطعا می‌توان اینچنین فرهنگ دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانان نسل‌های آینده انتقال داد.

در ادامه زارعی کوشا استاندار کردستان در این مراسم اظهار داشت: شهدا به سمت جنت سوق داده می‌شوند و ما باید نسبتی بین خود و شهدا را احساس کنیم تا به سعادت برسیم.

 

وی با تاکید بر اینکه احداث این موزه ضرورت بسیاری برای استان کردستان دارد افزود: با اینکه استان کردستان یکی از اصلی‌ترین نقاط هشت سال جنگ تحمیلی بوده است و شهدای مهاجر و انصار بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نمود است اما باغ موزه دفاع مقدس خیلی دیر در این استان در حال شکل گیری است و باید تلاش شود تا یک باغ موزه مناسب که شایسته مردم این استان است را احداث نماییم.

 

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29893
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.