حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

آغاز طرح مطالعاتی گردشگری گردنه صلوات‌آباد سنندج

  • کد خبر : 10175
  • 17 اردیبهشت 1402 - 7:43
آغاز طرح مطالعاتی گردشگری گردنه صلوات‌آباد سنندج
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از آغاز طرح مطالعاتی گردشگری گردنه صلوات‌آباد سنندج خبر داد و گفت: طرح مدیریت جامع منابع طبیعی و گردشگری صلوات‌آباد با هدف توسعه فضای سبز در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی ، بهزاد شریفی پور شامگاه روز گذشته و در جلسه بررسی طرح‌های گردشگری منطقه صلوات‌آباد سنندج که در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه طرح مطالعاتی منطقه گردشگری گردنه صلوات‌آباد سنندج به مساحت هزار و ۶۵۲ هکتار آغاز شده است، اظهار داشت: طرح مدیریت جامع منابع طبیعی و گردشگری صلوات‌آباد با هدف توسعه فضای سبز در دست انجام است.

وی با قدردانی از تعامل دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد این طرح به اهمیت این همکاری اشاره نمود و افزود: این طرح با توجه به ظرفیت منطقه حائز اهمیت است.

به گفته شریفی‌پور وسعت این منطقه سه هزار و ۵۸۸ هکتار است که حریم قانونی این منطقه هزار و ۵۷۰ هکتار برآورد شده و ۲ هزار و ۱۸ هکتار خارج از حریم شهر سنندج است.

وی با تاکید بر اینکه در نظر داریم پروژه جنگل کاری را در سطح ۷۷۶ هکتار اجرایی کنیم، افزود: از این مقدار، ۶۳۰ هکتار داخل حریم شهر و اسناد آن به نام منابع طبیعی است و ۱۴۶ هکتار خارج از حریم قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه تاکنون ۲۱۷ هکتار چاله کنی انجام شده است افزود: اراضی ملی واگذار شده در این منطقه ۶۲ هکتار است که همه مطالعات مهندسی و منابع طبیعی انجام شده و ۲۵۰ هکتار مستثنیات اشخاص شناسایی و تشریفات آن انجام شده است.

به گفته وی در زمینه ایجاد تفرجگاه‌ها ۵۳ هکتار در سه نقطه مطالعه شده و در طول بیش از ۳۰ هکتار از حاشیه جاده نهالکاری انجام می‌شود.

احداث بوستان روستای صلوات‌آباد با همکاری بنیاد مسکن و اقامتگاه‌های موقت مسافران از دیگر طرح‌هایی بود که شریفی پور به آن اشاره کرد و گفت: به دلیل قرارگیری منطقه در سرشاخه آبخیز، ۲۲ سازه آبخیز جانمایی شده و در تثبیت آبراه‌ها پیشقدم خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10175
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.