حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

آغاز شناسایی تورهای غیرمجاز گردشگری در سنندج/ با مجریان متخلف برخورد قانونی می‌شود

  • کد خبر : 13184
  • 13 تیر 1402 - 7:30
آغاز شناسایی تورهای غیرمجاز گردشگری در سنندج/ با مجریان متخلف برخورد قانونی می‌شود
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج از آغاز شناسایی تورهای غیرمجاز گردشگری و طبیعت‌گردی در این شهرستان خبر داد و گفت: با مجریان و تورگردانان غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، امیر صادقی در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان سنندج که با حضور رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و به رعایت استانداردها و موازین شرعی و عرفی پای‌بند نیستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج افزود: این نوع از تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

او با اشاره به این‎که عمده دغدغه‎های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالیت تورهای غیرمجاز در سطح شهرستان است افزود: طی روزهای آینده و با همکاری کمیته نظارت بر تورهای گردشگری و همچنین دستگاه‌های مربوطه، برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج بیان کرد: هدف از شناسایی تور‌های غیرمجاز حفظ امنیت مردم و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی است.

او یادآور شد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری،تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

صادقی گفت: امید است با همکاری نهادهای مربوطه و فعالان بخش خصوصی، شاهد امنیت و رضایتمندی گردشگران و مسافران در منطقه باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13184
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.