حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

آرایشگاه، پاتوق پیش انتخابات بیجار

  • کد خبر : 28036
  • 16 بهمن 1402 - 9:17
آرایشگاه، پاتوق پیش انتخابات بیجار
یکی از بهترین محل‌هایی که مردم با فراغت بال در آن به بحث و گفتگو می‌پردازند، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه است، زیرا در فرصتی که بابت رسیدن نوبت در این محل وقت می‌گذرانید، ناخواسته و یاخواسته در موضوع طرح شده وارد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، امروز که کمی کوچه و خیابان به لطف تابش آفتاب از برف و یخبندان خالی شده بود، فرصتی شد تا برای پیرایش به یکی از آرایشگاه‌های مردانه سطح شهر مراجعه کنم.

وقتی به درب مغازه رسیدم، تعدادی ایستاده و نشسته با هم گفتگو می‌کردند و گاهی سیگاری هم دود می‌کردند، ابتدا تصورم این بود که نوبت بگیرم و بروم ۲ یا سه ساعت دیگر بیایم، درب را بازکردم و بعد از سلام گفتم، ساعت چند بیام؟

آرایشگر گفت کجا، بیا داخل اینا دارند حرف میزنن و مشتری نیستند، این یکی ۲ماه بیچاره شدیم رفت، هر روز که بیایم مغازه، کار و کاسبی تعطیل شده و پاتق گفتگوی داغ جوانانی است که شب گذشته در یک محفل سیاسی انتخاباتی بودند و امروز تعریف می‌کنند که چی شده و چی نشده.

اجازه خواستم و نشستم روی صندلی، صحبت‌ها قطع شده بود و یکی یکی داشتند گوشی‌هاشون چک می‌کردند و بعضی‌هاهم سیگاری تازه آماده و روشن کردند، درب مغازه را نیمه باز کردند تا دود خدای نکرده اذیت دیگران نکند و بعد از چند دقیقه‌ایی، یکی از همین جوانان، بحث قطع شده را ادامه داد.

*پول خوبی برای انتخابات خرج می‌کنند

مرادی یکی از همین افراد حاضر در آرایشگاه می‌گفت: دیشب جایی بودم وشنیدم که فلانی، سه میلیاردی آورده برای خرج کردن، از همین الان با پیج‌های اینستاگرامی شهر قرارداد بستن و با تعدادی از آتلیه‌های معروف شهر هم هماهنگ کردند تا استدیویی برای تولید محتوا داشته باشند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم سه میلیارد پول از کجا آمده و قرار است که در چهار سال نمایندگی مجلس، چگونه این سه میلیارد برگردد و یک سودی هم داشته باشد؟

این جوان بیجاری با تعجب سوال کرد: مگه درآمد نماینده مجلس چند میلیون است، شاید ماهی یک میلیارد ریال حقوق دارند که در کمتر از سه سال، سه میلیارد برگردد و با مابقی آن، سود آوری داشته باشد!

مرادی گفت: هر جور که حساب میکنم، کسی که سه میلیارد تومان خرج می‌کنه تا در این شهر رای بیاورد، بدون شک برای ۵۰میلیارد تومان می‌خواهد وارد مجلس شود و حتما برنامه‌ایی جامع برای اختلاس و سوءاستفاده دارد.

*روزگار خوش بلاگری است

الیاس‌وند یکی دیگر از جوانان این پاتوق می‌گوید: این روزا فقط کسانی که پیچ دارند و بلاگری می‌کنند خوش است، هر کسی که حداقل سه کا فالوور داشته باشه، از بازار داغی برای تبلیغات برخودار است.

وی ادامه داد: فلان بلاگر معروف بیجار در حال رایزنی با یکی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که هم براشون تولید محتوا انجام دهد و هم در پیج خودش هر روز سه بار بازنشر کنه، سر قیمت ۵میلیارد ریال دارند چانه میزنند.

این جوان ۳۵ساله افزود: پول باد آورده را باید باد ببرد، وقتی چند سال پول جمع کردند تا در انتخابات خرج کنند، باید یکی از راه برسد و زحمت چند ساله را یک هفته‌ایی از دستش خارج کند.

*حل مشکلات بیجار چند نسخه دارد؟

علی‌زاده آرایش بیجاری گفت: میگن ۳۶نفر برای نمایندگی مجلس بیجار تایید صلاحیت شدند، مگر مشکلات اقتصادی و عمرانی بیجار چند نسخه تخصصی و غیر مشابه دارد که این تعداد برای حل آن سینه سپر کرده‌اند.

وی افزود: تعجب می‌کنم در این دوره از انتخابات افرادی با سن و سال خیلی کم آمده‌اند و ادعا دارند که مثلا نماینده فعلی در حل مشکلات ناتوان بوده و دیگران هم نمی‌توانند، فقط مرد میدان او است.

این آرایشگر ادامه داد: متاسفانه حضور در انتخابات مجلس بیجار، به کلاس کاری و خانوادگی تبدیل شده است، خودشان هم می‌دانند که پیروز صندوق‌های رأی نیستند ولی بازهم دوست دارند شرکت کنند.

*درد بیجار عدم تفکر و انتخاب درست است

الله‌یاری که دبیر ریاضی است گفت: مردم بیجار و بخصوص عامه شهرستان، هیچ گاه با حساب و کتاب انتخاب نمی‌کنند، اگر مردمی که بیشتر جمعیت شهری را بخود اختصاص می‌دهد، بر اساس برآورد و بررسی ابعاد موضوع مهم انتخابات، انتخاب نمی‌کنند.

وی افزود: متاسفانه بیجاری‌ها بدون در نظر گرفتن اینکه مجلس به چه نوع شخصی با چه ویژگی‌هایی نیاز دارد، فقط بر اساس علاقه‌شخصی و آنچه که خود تشخیص داده انتخاب می‌کند.

این دبیر بیجاری ادامه داد: هر گاه که انتخاب ما بدون بررسی و تحلیل باشد، چه در زندگی شخصی و چه در مسائل سیاسی و حساس جامعه، نتیجه‌ایی جز عقب ماندگی نصیب فرد و جامعه نخواهد شد و تا پیش از این هم وضعیت شهرستان نتوانسته یک قدم به جلو قدم بردارد.

وی توضیح داد: اگر امروز به مجلس شورای اسلامی نگاه کنید، نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی نقش آفرینی دارند و توانسته‌اند برای شهر و دیار خود و سپس برای ممکلت قانون‌گذاری کنند، بیش از سه دوره نماینده بودند.

این دبیر ریاضی با لبخندی کوتاه گفت: به نظر من نماینده مجلس حقوق زیادی ندارد که بخواهد سودآوری میلیاردی داشته باشد، در کنار نمایندگی، استخدام اقوام و آشنایان، دریافت هدایای ویژه از برخی تولیدکنندگان بخش خصوصی، هدایای خودروسازان و بعضی دیگر، وسوسه کننده است.

*عدم ائتلاف مشکل جدی بیجار است

بسطامی بازشسته دولتی هم گفت: مشکل اینکه در بیجار نتوانسته یک فرد لایق وارد مجلس شود، عدم ائتلاف افراد خبره می‌باشد، اگر افرادی که از سطح سواد بالایی برخودار هستند و دوران مدیریتی خوبی داشتند، با همفکران و هم حزبی‌های خود ائتلاف کنند، بدون شک پیروز انتخابات خواهند شد و در دوره‌های بعدی هم می‌توانند مورد انتخاب مردم باشند.

وی با انتقاد از اینکه تعداد زیاد داوطلبان در انتخابات مجلس، باعث می‌شود که افراد شایسته قربانی خرد شدن آرا ‌شده و فردی ضعیف‌تر بصورت طایفه‌ایی وارد مجلس شود، ادامه‌داد: متاسفانه دیگر امروز نباید مثل گذشته همه داوطلبان برای انتخابات شرکت کنند، روشن فکری و آینده نگری را باید سرلوحه خود قرار دهند، ائتلاف هنر بزرگ نمایندگان چند دوره مجلس است.

این بازشسته دولتی افزود: شاید مردم عادی به این موضوع دقت نداشته باشند و از روی علایق شخصی انتخاب کنند، امّا شما نسل جوان این شهر محروم، باید در محافل تبلیغاتی که شرکت می‌کنید، داطلبان را با موضوع ائتلاف به چالش بکشید.

*نماینده یک دوره‌ای بلای جان مدیریت شهرستان است

فلاح‌زاده کارمند بخش خصوصی هم گفت: در طول ۲دهه گذشته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی بیجار، یک دوره‌ایی بوده و پس از پیروزی در انتخابات، اولین اقدامی که می‌کند، فرماندار و رئیس آموزش و پرورش را تغییر می‌دهد.

وی افزود: مدیریت شهرستان بیجار نیازمند یک مجموعه فکری مستمر و ادامه دار است، تا مادامی که پس از چهار سال یک نماینده جدید وارد مجلس می‌شود و در اولین اقدام فرماندار و معاون و رئیس آمپ را تغییر می‌دهد، این شهر و دیار هیچگاه رنگ پیشرفت و ترقی را نخواهد دید.

فلاح‌زاده توضیح داد: اگر بتوانیم امسال به یک اجماع و خرد جمعی برسیم که با نماینده فعلی به دومین دوره برسیم، بدون شک ادامه راه برخی از پروژه‌های در دست اجرا سریع‌تر و منسجم‌تر به نتیجه خواهد رسید و حتی مدیریت ارشد شهرستان هم از یک آرامش فکری و عملی برخودار خواهد شد.

به استناد این گزارش، محافل داغ پیش انتخاباتی در آرایشگاه‌های زنانه‌هم با حرارت خاصی در حال اجرا است و برخی از منابع می‌گویند، تعدادی از داوطلبان انتخابات مبالغی را به آرایشگاه‎های زنانه اختصاص داده‌اند تا نام فرد خاصی را بصورت عمدی در میان بانوان طرح کنند.

بدون شک در این دوره هم نمی‌توان نقش کلیدی بانوان را در انتخابات نادیده گرفت، بانوان با تاثیر بسزایی که در میان خانواده دارند، ابتدا فرزندان و سپس همسران خود را به سمت انتخاب فردی که فکر می‌کنند موفق است تشویق و تقریب می‌کنند، زیرا بیشتر تحقیق و اطلاعات بانوان هم در آرایش‌ها رد و بدل می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=28036
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.