حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

۳۱۲ مورد از پرونده‌های ارجاعی طلاق به بهزیستی کردستان به سازش منجر شد

  • کد خبر : 7072
  • 08 اسفند 1401 - 8:29
۳۱۲ مورد از پرونده‌های ارجاعی طلاق به بهزیستی کردستان به سازش منجر شد
مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: ۳۱۲ مورد از پرونده‌های طلاق ارجاعی به مرکز جامع مراقبت از خانواده بهزیستی استان در سال جاری با بهره‌گیری از ظرفیت مددکاران و مشاوران به سازش منجر شد.

حسین رسولی در گفت و گو با کُردتودی اظهار کرد: در سال جاری تعداد سه هزار و ۱۴۳ پرونده طلاق در سامانه تصمیم ثبت شد که با استفاده از ظرفیت مددکاران و مشاوران متخصص و مجرب ۳۱۲ مورد از این پرونده ها به سازش منجر شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۳ پرونده از این تعداد با عدم سازش زوجین مواجه شد، گفت: تمام تلاش مشاوران و مددکاران ما این است که زوجین از طلاق منصرف شوند اما گاهی مشکلات و اختلافات عمیق تر از آن است که با چند جلسه مشاوره رفع شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان به سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق توافقی (سامانه تصمیم) اشاره کرد و گفت: متقاضیان طلاق، با مراجعه به این سامانه، به صورت اینترنتی نوبت گیری می‌کنند و در زمان مشخص، به مراکز تعیین شده برای مشاوره و مددکاری ارجاع می شوند.

وی اضافه کرد: در صورتی که زوجین پس از طی روال قانونی و دریافت مشاوره طلاق و مددکاری، نتوانند به سازش برسند، پرونده طلاق برای ادامه رسیدگی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارجاع خواهد شد.

رسولی اظهار کرد: اخذ نوبت از طریق این سامانه قبل از ثبت دادخواست طلاق موجب می شود که زمان کمتری برای انجام طلاق صرف شود زیرا در هر صورت بعد از ثبت طلاق و در زمان رسیدگی، قاضی زوجین را به مراکز مشاوره خانواده هدایت می کند لذا بهتر است خودشان از قبل مراجعه کرده باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7072
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.