حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مریوان:

۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای حفر چاه عمیق روستاهای «کانی سپیکه و ینگیجه» مریوان نیاز است

  • کد خبر : 19304
  • 25 مهر 1402 - 10:13
۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای حفر چاه عمیق روستاهای «کانی سپیکه و ینگیجه» مریوان نیاز است
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مریوان گفت: در سال گذشته پروژه آبرسانی برای دو روستای «کانی سپیکه و ینگیجه» انجام شده است و خط انتقال، مخزن و احداث حفره چاه برای این دو روستا به سرانجام رسیده است.

لقمان منوچهری رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: در سال گذشته پروژه آبرسانی برای دو روستای «کانی سپیکه و ینگیجه» انجام شده است و خط انتقال، مخزن و احداث حفره چاه برای این دو روستا به سرانجام رسیده است.

وی گفت: دبی چاه آب این روستاها کم شده است، در این خصوص تعمیق چاه هم انجام گرفته اما متأسفانه این میزان آب جوابگوی مردم نخواهد بود.

رئیس اداره آب و فاضلاب مریوان در ادامه افزود: البته دبی آب براساس استاندارد جهانی جوابگو می‌باشد و در مقایسه با دیگر روستاها دبی آب مشکلی ندارد ولی متأسفانه به دلیل پرمصرف بودن ساکنین روستا و از طرفی هم چون جزء روستاهای گردشگری می‌باشند جوابگوی مردم آنجا نخواهد بود.

منوچهری بیان کرد: ساکنین روستا بصورت خودجوش یک چاه غیر مجاز حفر کرده‌اند، علاوه بر آن ما نیز به‌ همراه بخشداری در محل حضور یافتیم که به جای عمق ۴۰ متر تا عمق ۶۵ متری حفر نموده‌اند و این چاه را تجهیز نمودیم، اما این چاه از نظر بهداشتی به کلیفرم گرماپای آلوده است.

وی متذکر شد: قبلاً در خصوص رفع آلودگی، آب ژاول ریخته‌ شد و نمونه آن به آزمایشگاه ارسال شد اما متأسفانه این مشکل برطرف نگردید و تا زمانی که مشکل بهداشتی آب رفع نشود نمی‌توانیم آن را به شبکه آب وصل کنیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب مریوان خاطرنشان کرد: بهداشتی بودن آب مسئله خیلی مهمی است زیرا مردم از این آب برای شرب و پخت‌و‌پز استفاده می‌کنند حتی اگر شرایط آب بحرانی شود چون آب دارای مشکل بهداشتی است نمی‌شود از آن آب استفاده عمومی کرد.

وی تصریح کرد: اقداماتی در خصوص رفع مشکلات آب این روستاها از طریق حوزه ستادی انجام گرفته و درخواست کارشناسی مجدد داده شده است، این پروژه فقط برای حفر چاه آن به ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که لازم است اعتبارات ویژه به آن اختصاص داده شود.

منوچهری در ادامه بیان کرد: نمی‌توان بطور قطعانه گفت که این روستاها آب ندارند چون دبی آب کم است، در صورتی که اهالی این روستا از طرفی هم در مصرف آب صرفه جویی لازم را نداشته و مداوم برای شست و شوی حیاط و کوچه از آب استفاده می‌کنند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مریوان در پایان عنوان داشت: چنانچه مردم از نظر آب هر گونه مشکلی یا اعتراضی دارند، می‌توانند موضوع را از طریق آبفای شهرستان پیگیر باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19304
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.