حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

۲۲۵ زندانی جرایم غیرعمد در کردستان از زندان آزاد شدند

  • کد خبر : 25598
  • 03 دی 1402 - 12:03
۲۲۵ زندانی جرایم غیرعمد در کردستان از زندان آزاد شدند
مدیر ستاد دیه استان کردستان گفت: به برکت وجود هیات‌های صلح و مددکاران زندان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، ۲۲۵ نفر از محکومان جرایم غیر عمد از زندان های استان آزاد شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، محمد خسروی صبح امروز در چهارمین جلسه کارگروه ویژه پرونده‌های قتل استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بدهی این افراد در مجموع هزار میلیارد ریال بود که ۲۵۰ میلیارد ریال آن گذشت شکات و توسط همین صلحیاران و مددکاران زندان انجام گرفته است و ستاد دیه نیز مبالغی را بصورت وام در جهت آزادی محکومین پرداخت کرد.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان هم گفت: استفاده از ظرفیتهای مردمی برای ایجاد صلح و سازش در دعاوی، هیات‌های صلح را در استان تشکیل داد و تاکنون ۳۵ هیات صلح در کردستان راه اندازی شده که تشکیل این هیاتها در زندانها نیز در کنار هیاتهای صلح مساجد و بقاع متبرکه موجب کاهش ورودی پرونده به دادگستری شده است.

بهادر اسدی افزود: پیگیری پرونده های قصاص و قتل عمد مورد توجه خاص ریاست قوه قضاییه بوده و در این خصوص باید تلاش صلح یاران، مددکاران و هیاتهای صلح در اخذ رضایت در پرونده های قتل بسیار پررنگ باشد.

مجتبی محمدی مدیر کل زندانهای استان کردستان هم صلح و سازش را یکی از اهداف شاخص سازمان زندانها ذکر و اضافه کرد: مددکاران اجتماعی شاغل در زندانها به عنوان صلحیار بیشترین نقش را در ایجاد صلح و سازش ایفا می کنند.

در این جلسه، ابلاغ صلحیاری به مدیر کل اداره زندانهای استان کردستان، مدیر ستاد دیه استان، رئیس زندان مرکزی و تعدادی از مددکاران زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شهرستان سنندج بعنوان هیاتهای صلح زندان توسط معاون توسعه حل اختلاف استان انجام شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25598
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.