حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

گردش مالی معادن و صنایع بزرگ کردستان تا پایان آبان باید به داخل استان منتقل شود

  • کد خبر : 2236
  • 05 آبان 1401 - 9:18
گردش مالی معادن و صنایع بزرگ کردستان تا پایان آبان باید به داخل استان منتقل شود
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر گردش مالی و حساب بانکی بسیاری از معادن و شرکت های صنعتی در خارج از استان قرار دارد، باید تا پایان آبان ماه جاری، این حساب ها به داخل استان منتقل شود.

به گزارشض خبرنگار کُردتودی، بختیار خلیقی در جلسه چهاردهم شورای عالی معادن استانی در خصوص ضرورت سرمایه در گردش و منابع مالی شرکت ها و صنایع معدنی و معادن استان کردستان، گفت: براساس مصوبات چهاردهمین جلسه شورای معادن استان این جلسه برگزار شده تا حساب شرکت ها و معادن کردستان مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: انتظار می رود صنایع بزرگ و کوچک و معادن حساب های بانکی و گردش مالی خود را به استان بیاورند و همکاری لازم را با امور مالیاتی در راستای افزایش درآمدهای استان داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با توجه به قانون معادن، اگر معدنی در منطقه ای که فعالیت دارد باعث تخریب شود باید یک درصد از فروش خود را به مسائل عمرانی و آبادانی آن منطقه اختصاص دهد که باید برای جذب اعتبارات این بخش بررسی های لازم انجام و مبالغ مورد نظر اخذ شود.

خلیقی با بیان اینکه گردش مالی و حساب بانکی بسیاری از معادن و شرکت های صنعتی در خارج از استان قرار دارد، ادامه داد: قرار نیست یک واحد تولیدی یا معدنی که از آب و زمین و منابع استان بهره می برد، منافع اش برای استان دیگر باشد.

وی یادآور شد: سهم استان کردستان از یک درصد فروش معادن برای سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان تعیین شده که در حال حاضر این رقم صفر بوده و نتوانسته ایم آن را محقق سازیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2236
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.