حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
مدیرکل میراث‌فرهنگی کردستان عنوان کرد:

گردشگری رویداد‌محور، فرصتی کلیدی برای توسعه کردستان

  • کد خبر : 18417
  • 13 مهر 1402 - 11:48
گردشگری رویداد‌محور، فرصتی کلیدی برای توسعه کردستان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، گردشگری رویداد‌محور را فرصتی کلیدی برای توسعه استان عنوان کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، منصور مهرزاد در جشنواره غذاهای سنتی با عنوان «سفره کُردی» که با حضور فرماندار سنندج، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ سنندج، اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و جمعی از مسئولان و علاقمندان به این رویداد فرهنگی در هتل جهانگردی سنندج برگزار شد، گفت: در طول چند روز اخیر جشنواره‌های متعددی از جمله جشنواره موسیقی اقوام و جشنواره هزار دف در سطح استان برگزار شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با بیان اینکه  شهرستان سنندج از ۱۶ لغایت ۲۱ مهرماه میزبان هشتمین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی غرب کشور است، اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور هنرمندانی از  استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی، ایلام و زنجان به مدت یک‌هفته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

وی صنعت گردشگری را پس از صنایع نفت و خودروسازی به عنوان سومین صنعت درآمدزای جهان نام برد و افزود: خوشبختانه استان کردستان توانسته است در برگزاری رویدادهای گردشگری رتبه برتر کشور را کسب نماید.

مهرزاد عنوان کرد: انتخاب معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، به عنوان معاون برتر گردشگری کشور در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲، افتخاری دیگر برای استان کردستان بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان یادآور شد: در راستای توسعه گردشگری به شکلی جدی ورود کرده‌ایم که امیدواریم با توسعه گردشگری متعهدانه و مسئولیت‌پذیر و اتخاذ تدابیر هدفمندانه در این صنعت بیش‌ازپیش شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

فرماندار سنندج هم در این جشنواره گفت: طی دوسال گذشته با تدابیر و برنامه‌ریزی مدیریت عالی استان، برنامه‌های متعددی برای توسعه و پيشرفت منطقه تدوين شده است.

حسن عسگری اظهار کرد: در هفته‌های آینده با سفر ریاست‌جمهوری به استان، چندین پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

فرماندار سنندج با بیان اینکه در منطقه غذاهای محلی متناسب با فصول سال داریم، افزود: امید است با برگزاری چنین جشنواره‌هایی ضمن ترويج غذاهای سنتي و سالم، در راستای توسعه فرهنگی و گردشگری منطقه اقدامات مهمی انجام شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج هم گفت: در جشنواره غذاهای سنتی با عنوان «سفره کُردی»  ۲۲ نفر از فعالان حوزه گردشگری حضور داشتند و بيش از ۵۰ نوع غذای سنتی و محلی خود را در اين جشنواره ارائه كردند.

امیر صادقی با بیان اینکه شرکت کنندگان در سه بخش غذاهای اصلی، پیش‌غذا، دسر و دمنوش با هم به رقابت پرداختند، اظهار کرد: اصالت غذا، اصالت پیش غذا، طعم، مزه و مواد تشکیل دهنده، سفره‌آرایی و چیدمان سنتی، رعایت نکات بهداشتی، خلاقیت در ارائه غذا، دسر، شیرینی و دمنوش محلی از جمله مواردی بود که برای امتیازدهی مورد توجه داوران حاضر در جشنواره قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج افزود: از این میان  ۵ نفر به‌عنوان نفرات برگزیده و یک نفر به‌عنوان سفره برتر انتخاب شدند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی انواع خوراکی‌های بومی منطقه و حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای ارائه غذاهای محلی  عنوان کرد و گفت: این جشنواره به‌همت این مجموعه و با همکاری شرکت توسعه هتل‌سازی دریا، کارا پرواز سلامت پارس، هتل جهانگردی سنندج، هتل شادی سنندج، شرکت ماد آلند دیار دیاکو و شوان گشت به‌مدت یک‌روز در سنندج برگزار شد.

صادقی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰ نوع غذای محلی سنندج در فهرست آثار ملی ثبت شده است، یادآور شد: همایش ثبت غذاهای محلی بیستم مهرماه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود که شهرستان سنندج با ۳ پرونده در این همایش حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18417
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.