حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:

کاهش ۱۳ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در استان کردستان

  • کد خبر : 12424
  • 28 خرداد 1402 - 8:45
کاهش ۱۳ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در استان کردستان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: ورودی پرونده های طلاق توافقی در استان در سال گذشته بیش از ۱۳ درصد کاهش یافته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، رضا اعظمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

 

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

 

اعظمی خاطرنشان کرد: با توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۱۳ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن در استان کردستان بوده‌ایم.

 

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و گفت: موضوعات اجتماعی پیش از آنکه نیازمند تبلیغات و اقدامات شعاری باشد نیازمند اقدامات اجرایی و تأثیر گذار است و یکی از تأثیرگذارترین مراجع در کاهش آسیب‌های طلاق مراکز مشاوره می‌باشند.

 

اعظمی به کاهش سایر پرونده‌های مرتبط با اختلافات خانوادگی نیز اشاره کرد و افزود: این روند نشان دهنده تأثیرگذاری برنامه‌های تدوین شده بر کلیه پرونده‌های حقوقی و کیفری حوزه خانواده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی می‌توانیم شاهد ادامه این روند کاهشی پرونده‌های طلاق در سال‌های آینده باشیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12424
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.