حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان:

پرستاری هنر نقاشی لبخند بر بوم دردهاست

  • کد خبر : 22711
  • 28 آبان 1402 - 8:55
پرستاری هنر نقاشی لبخند بر بوم دردهاست
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان با بیان اینکه پرستاری هنر نقاشی لبخند بر بوم دردهاست، گفت: در آن روزهایی که همه مردم نگران سلامت خانواده‌های خود بودند، سفیدپوشان بلندهمت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای خدمت به بیماران کرونایی تلاش می‌کردند و با آرامش و مهربانی بر بالین بیماران رفته و برای درمان آن‌ها همه تلاش خود را به کار گرفتند.

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: در آن روزهایی که همه مردم نگران سلامت خانواده‌های خود بودند، سفیدپوشان بلندهمت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای خدمت به بیماران کرونایی تلاش می‌کردند و با آرامش و مهربانی بر بالین بیماران رفته و برای درمان آن‌ها همه تلاش خود را به کار گرفتند، آنها از همسر، فرزندان و پدر و مادر خود دور شدند و شبانه‌روز مشغول رسیدگی به بیماران شدند تا دوباره این بیماران سلامتی خود را به دست آورند.

وی گفت: پرستاران فرشتگان سپیدقامتی هستند که با مهربانی و لطف در سخت‌ترین لحظات بیماری و درد، التیام‌بخش تن‌های رنجورند و مایه آرامش و آسایش بیماران، تا آن‌ که دوباره گوهر سلامتی را بازستانند و شکرگزار خدای رحمان شوند.

وی افزود: نام‌گذاری این روز عزیز، به ‌نام روز پرستار، که مزین به ‌نام بانوی کرامت،صبر و ایثار، حضرت زینب‌کبری (س) بزرگ پرستار نهضت کربلا است را خدمت پرستاران تبریک عرض می‌کنم و توفیق روزافزون و صحت و پیروزی این سفیدپوشان سبز قامت را از درگاه خداوند سبحان مسألت می‌نمایم و امیدوارم خدمات شایسته آنان در خدمت به انسان‌های بیمار و رنجدیده مرضی خداوند تبارک و تعالی شود.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: سختی و صبوری کار پرستاران به واسطه آرامشی که به بیماران منتقل می‌کنند، می‌تواند نشأت گرفته از صبوری، توکل، خداپرستی، عبودیتی و ذکر و دعای حضرت زینب(س) در شرایط سخت و در عادی و تداعی کننده یک پرستار متعهد باشد.

وی ادامه داد: روز پرستار فرصتی است برای یاد کردن از شهدای راه سلامت، کسانی که در اوج شیوع بیماری کرونا جان خود را نثار بهبود حال بیمارانشان کردند لذا ما باید قدردان زحمات پرستاران باشیم که در طول شبانه‌روز زحمت می‌کشند.

سرکانی همچنین به جایگاه و نقش موثر پرستاران در درمان آلام دردمندان اشاره کرد و گفت: پرستاران در قبال این وظیفه خطیر باید به سلامت خود نیز توجه داشته باشند و از آن غافل نشوند.

وی در پایان با بیان اینکه از دیرباز پرستاری به عنوان شغل مقدسی شناخته شده است، افزود: وجهه پرستاری به واسطه کرونا طی ۳ سال گذشته با رشادت‌ها و حضور گرم این عزیزان سختکوش و شب زنده‌دار در ذهن عامه مردم ثبت شد.

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22711
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.