حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
هویت های گم شده ؛

وقتی با تبلیغات فریبنده بینی ها عروسکی می شوند

  • کد خبر : 14959
  • 16 مرداد 1402 - 7:59
وقتی با تبلیغات فریبنده بینی ها عروسکی می شوند
این روزها اگر به بیلبوردهای تبلیغاتی شهرنگاهی بیندازید ازهر بیلبورد حدودا یکی معرف پزشکان عمومی هستند که به کار زیبایی روی آورده‌اند و دراگر به مطب آنان سر بزنید تقریبا همه صندلی‌ها را پُرخواهید دید و ازهرقشر و با هر سلیقه ای آمده اند تا نوبتشان برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی،جراحی‌های زیبایی طی چند دهه گذشته پا به عرصه ظهور گذاشته و با پذیرفته شدن از سوی اکثریت به یکی از هنجارهای اجتماعی تبدیل شده و به عنوان دغدغه روزمره بخشی از افراد جامعه به ویژه زنان، نمود چشمگیری یافته است.

آنچه امروزه بیشتر بانوان ایرانی درگیر آن شده اند طبق آمار، عمل های جراحی زیبایی غیر ضروری است که روز به روز در میان نسل جوان و در بعضی مواقع نوجوان ما نمود پیدا کرده و متاسفانه رو به افزایش است اما غافل از اینکه به اعتقاد پزشکان متخصص بسیاری از این عمل‌های جراحی برای آنان عوارض دارد.

طبق آمار، ایران جز كشورهای اول در انجام جراحی پلاستیك و زیبایی است و در این حوزه، عمل بینی در صدر قرار دارد.

برای بررسی بیشتراین موضوع به یكی ازمطب‌های شلوغ مركز شهرسنندج سری زدیم، همهمه و شلوغی فضا را پر كرده، عده‌ای نشسته منتظر فرا رسیدن نوبت خودهستند و تعدادی دیگر نیزایستاده برای دریافت خدمت مورد نظر انتظار می كشند.

با آتوسا دختری ۲۱ ساله سر صحبت و گفتگو را باز می‌کنم دلیل مراجعه او به مطب را جویا شدم وی می‌گوید آمده‌ام تا از خدمات این مرکز برای داشتن صورتی زیبا و جوان استفاده کنم.

وی افزود: درچند سال اخیر کارهای زیبای زیادی انجام داده ام و این کار نیز در ادامه کارهای است که می‌خواهم انجام دهم.

این شهروند کردستانی در جواب این سوال که چرا امروز توجه و علاقه زنان به جراحی‌های زیبای بیشتر شده افزود: بیشتر بانوان امروزی به اینکه چه ظاهری داشته باشند بیشتر ازهرچیزی اهمیت می‌دهند به همین خاطر است که امروز گرایشات به کارهای زیبایی در میان بانوان بیشتر است.

وی از تاثیر تبلیغات گسترده شبكه‌های اجتماعی و فضای مجازی در ارتباط با عمل‌های زیبایی گفت و بیان داشت: شبکه‌های اجتماعی و مجازی به محلی برای حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و مکان تبادل آرا و افکار ایشان و تامین نیازهای متناسب با زندگی اجتماعی جوانان امروزی تبدیل شده است به همین خاطر است که این فضا جای تبلیغ برای انتخاب اینگونه عمل‌ها است و بیشتر تاثیر گذاری را خواهد داشت.

در ادامه احمدی پسر ۲۶ ساله ای که در این موضوع با ما وارد بحث شد افزود: دوسال پیش بخاطر انحراف در بینی خود اقدام به عمل زیبای کردم اما متاسفانه بعد این دو سال با مشکلات جدید ناشی از عمل دست و پنجه نرم کردم و امروز در اینجا حضور دارم به این دلیل که بار دیگر خودم را به تیغ جراحی پزشک بسپارم تا شاید این بار به نتیجه مطلوب برسم.

هویت، حلقه فراموش شده جراحی های زیبایی

در ادامه مهناز شفیعی روانشناس دراین باره اظهار داشت: بسیاری از متقاضیان به ویژه زنان به دلیل اعتماد به نفس كم، مشكل اضطرابی، افسردگی و حتی به عنوان مكانیزم دفاعی به عمل زیبایی اقدام می كنند و از طرفی نیز در برخی مواقع مشاهده می شود كه فرد از عمل مورد نظر راضی نبوده و خواستار انجام دوباره آن است.

وی افزود: تعداد زیادی ازعمل های زیبایی که توسط بانوان صورت می گیرد توجیه منطقی ندارد و انجام مشاوره های لازم می تواند آنها را از این اقدام منصرف كند.

این روانشناس كمال گرایی، چشم هم چشمی و غلبه بر ناكامی های گذشته را از جمله عواملی میداند كه جوانان را به سمت این نوع عمل ها سوق می دهد.
این روانشناس در ادامه خاطر نشان کرد: این در حالی است که بارها شاهد بودیم که افراد زیادی بر اثر عمل‌های زیبایی یا جان خودشان را از دست داده و یا این‌که دچار عوارض و مشکلات بعد عمل شده‌اند که قابل جبران نخواهد بود.


هویت خود را گم کرده ایم

در ادامه یکی از جراحان زیبایی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد بدون دلیل یا بدون داشتن هیچ گونه مشکلی به انجام یک سری عمل های جراحی زیبایی روی می آورند افزود: برخی ازافراد جامعه نمی توانند خویشتن خویش را بشناسند چرا که این افراد هویت خود را گم کرده اند و قادر به شناخت ارزش های واقعی نیستند وهمه این مسائل دست به دست هم داده اند تا یک فرد به نارضایتی کامل از خود برسد.
این جراح در ادامه افزود: بسیاری از افراد جامعه در حال حاضر به دنبال مد و مدگرایی هستند و خود را به تیغ جراح می سپارند تا طبق مد پیش بروند که متاسفانه همین وضعیت زمینه سو استفاده بسیاری از افراد را نیز فراهم کرده است و حتی بسیاری از افراد در رشته های مختلف پزشکی تحصیل میکنند چون فقط می خواهند برای انجام جراحی های زیبایی دست به چاقو ببرند.

با این همه هر روز، جوانان و نوجوانان ایرانی برای آنکه به گمان خود زیباتر باشند فارغ از اینکه همیشه خطر وقوع اتفاقات پیش‌بینی نشده وجود دارد، خود را به تیغ تیز جراحی پزشکان می‌سپارند. اتفاقی که این روزها حتی دامن ۱۴ ساله‌ها را هم گرفته است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14959
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.