حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

وسایل نقلیه بلاتکلیف در کردستان تا پایان امسال تعیین تکلیف ‌شود

  • کد خبر : 24754
  • 22 آذر 1402 - 13:08
وسایل نقلیه بلاتکلیف در کردستان تا پایان امسال تعیین تکلیف ‌شود
رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: وسایل نقلیه بلاتکلیف در کردستان تا پایان امسال تعیین تکلیف ‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام  سیدحسین حسینی در سومین جلسه مشترک با شورای معاونین و روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی تابعه استان در سال جاری اظهار کرد : تا پایان سال‌جاری نباید  خودروی بلاتکلیف در پارکینگ‌های استان باقی بماند.

وی گفت: تا پایان سال‌جاری باید برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ برای استان‌ها در دادگستری استان بصورت صحیح و کامل اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تاکید بر پیگیری و اجرای مصوبات بازدید از حوزه‌های قضایی استان، اظهار کرد: نظارت روسای دادگستری و دادستان‌های استان بر اقدامات ضابطین قضایی و همچنین نظارت بر جلب‌های صادره و قرارهای تامین متناسب توسط قضات بسیار ضروری است و با توجه به تاکیدات رییس قوه قضاییه در جلب‌های صادره باید حقوق شهروندی رعایت شود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: با توجه به کمبود شدید قاضی بومی در استان کردستان و در پی سفر ریاست معظم قوه قضاییه به استان در اردیبهشت ماه سال‌جاری ، با جدیت پیگیر اجرایی شدن دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر جذب اختصاصی قضات برای استان هستیم .

نهادینه‌سازی فرهنگ مشورت علمی توسط قضات درصدور احکام

وی بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مشورت علمی توسط قضات درصدور احکام تاکید کرد و افزود : قضات باید در احکام صادره در پرونده‌ها به ادله و محتویات پرونده‌ها با دقت توجه کنند .

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین خطاب به روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی تابعه استان تاکید کرد : تا پایان سال‌جاری نباید در استان هیچگونه وسیله نقلیه بلاتکلیفی در پارکینگ‌ها باقی بماند و تمامی این وسایل نقلیه تعیین تکلیف شوند .

وی با بیان اینکه ورود صلح یاران ، ریش سفیدان و معتمدین در اختلافات در سطح جامعه موجب کاهش مراجعات به دادگستری می شود ، افزود : مدیران ، قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان نیز به صورت جدی باید به دنبال تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری در جامعه باشند .

تشکیل پرونده ترک فعل برای متولیان حوزه ارتباطات در کردستان

حجت الاسلام حسینی افزود : با توجه به عدم رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در جاده جدید سنندج به مریوان علی رغم تذکرات مکرر ، برای مدیران مربوطه در این خصوص پرونده قضایی ترک فعل تشکیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به بعضی از عوامل اطاله دادرسی، دستورات و تاکیدات لازم را در جهت رفع این مشکلات و برطرف نمودن عوامل اطاله دادرسی در راستای کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی را صادر کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24754
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.