حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور:

هنرمندان یکصدا از غزه حمایت کنند

  • کد خبر : 19624
  • 29 مهر 1402 - 8:36
هنرمندان یکصدا از غزه حمایت کنند
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه و فلسطین گفت: هنرمندان یکصدا از غزه حمایت می‌کنند و در اجراهای خیابانی یک تا چند اجرا به این موضوع بپردازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اسرافیل فرج‌اللهی جمعه شب در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در این شهر با استقبال عموم مردم برگزار شد و این مهم بیانگر آن است که مریوانی‌ها هنردوست هستند.

وی با بیان اینکه باید به جایگاهی برسیم که مردم کشور از جشنواره تئاتر خیابانی استقبال کنند، افزود: تئاتر باید جزو ذائقه و سبد فرهنگی مردم قرار بگیرد تا از تئاتر استقبال کنند.

فرج‌اللهی عنوان کرد: امسال اداره ‌کل هنرهای نمایشی بر حمایت تئاتر خیابانی تاکید دارد و نشان‌دهنده جایگاه خوب این جشنواره در کشور است.

کانون تئاتر خیابانی قوی‌ترین کانون کشور است

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور یادآور شد: انجمن نمایش کانون‌های تخصصی را راه‌اندازی کرده و یکی از این کانون‌های تخصصی کانون تئاتر خیابانی است که قوی‌ترین کانون بین استان‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه و فلسطین اعلام کرد: هنرمندان یکصدا از غزه حمایت می‌کنند و کانون خیابانی اعلام می‌کند که در اجراهای خیابانی یک تا چند اجرا به این موضوع بپردازد.

اجرای دوره‌های آموزشی ویژه هنرمندان عرصه تئاتر در کشور

فرج‌اللهی اضافه کرد: اداره‌ کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن نمایش دوره‌های آموزشی متنوعی بر اساس نیاز هنرمندان هر استان برگزار کرد و برخی استان‌ها نیز در حال اجرا و برخی دیگر در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را متولی فرهنگ و هنر کشور می‌داند و وظایف خود را براساس نیاز فرهنگی و هنری کشور انجام می‌دهد و با توجه به اجرای جشنواره‌ها در استان‌های کشور شاهد عدالت فرهنگی هستیم.

وی اضافه کرد: همه جشنواره‌ها در کل کشور اجرا شده و تاکنون هیچ جشنواره‌های به دلیل نبود اعتبار تعطیل نشده است و چند جشنواره خارج از برنامه نیز اجرا شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19624
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.