حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

نمایشگاه استانی مد و لباس کُردی در شهر سنندج برگزار می شود

  • کد خبر : 13346
  • 17 تیر 1402 - 11:54
نمایشگاه استانی مد و لباس کُردی در شهر سنندج برگزار می شود
 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نمایشگاه استانی مد و لباس کُردی همراه با زیورآلات، کیف و کفش در شهر سنندج با حضور طراحان مد و لباس سراسر استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، دریایی، امروز در جلسه هماهنگی دومین نمایشگاه استانی مد و لباس اظهار کرد: بنا به مصوبات جلسه اخیر شورای فرهنگی عمومی استان با موضوع حجاب و عفاف در خصوص برگزاری نمایشگاه مد و لباس از انواع لباس کُردی مردانه ،زنانه و بچگانه، مقرر شد نمایشگاهی از انواع  مد ها و لباس های اصیل کُردی همراه با زیورآلات ، کیف و کفش(کلاش)  در هفته عفاف و حجاب  در شهر سنندج برگزار شود.

وی افزود: انواع مدها و لباس های اصیل کُردی دارای پوشیدگی های لازم برای بانوان و مردان است براین اساس نمایشگاه این دوره که به صورت استانی برگزار می شود با استفاده از انواع لباس های کُردی ، زیورآلات، کیف و کفش(کلاش) در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان های تابعه در محل مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۳ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: در این دوره علاوه بر نمایشگاه مد و لباس(جل و برگی کوردی) پنج کارگاه آموزشی شامل سوخمه‌­دوزی، که­وادوزی، کلاه و سربند، لباس کُردی مردانه و زنانه در کنار نمایشگاه توسط طراحان و سازندگان خبره لباس استان با اهدای گواهینامه حضور به شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص مراکز و تشکل های عرصه طراحان مد و لباس استان کردستان تصریح کرد: در ایام برگزاری نمایشگاه مد ، لباس ، زیورآلات ، کیف و کفش(کلاش) مقدمات تأسیس و راه اندازی انجمن طراحان مد و لباس استان کردستان فراهم خواهد شد.

دریایی در پایان عنوان کرد: در سطح استان کردستان طراحان مد و لباس زیادی فعالانه در این عرصه فعالیت می کنند لذا داشتن بانک اطلاعاتی از این طراحان به منظور بهره مندی از خدمات هنرکارت و بیمه فعالان این عرصه نیز مدنظر است که این نمایشگاه مقدمات تدوین این بانک اطلاعات را نیز فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13346
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.