حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
امام جمعه سنندج تاکید کرد:

نقش سرنوشت ساز غدیر در مسیر اعتلای اسلام/ هر جامعه ای به رهبر نیاز دارد تا نظم و قوانین اسلامی را اجرا نماید

  • کد خبر : 13225
  • 14 تیر 1402 - 7:44
نقش سرنوشت ساز غدیر در مسیر اعتلای اسلام/ هر جامعه ای به رهبر نیاز دارد تا نظم و قوانین اسلامی را اجرا نماید
امام جمعه سنندج گفت: پیامبر در «خم» که در منطقه‌ای بین مکه و مدینه قرار دارد، فرمودند « پرچم اسلام را به دست کسی خواهم داد که خداوند و رسول خداوند را دوست داشته باشد و همواره نزد خداوند و پیامبر عزیز شمرده شود».

ماموستا فایق رستمی نماینده مجلس خبرگان رهبری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: غدیر در معنا فی اموراتی بود که در آنجا پیامبر(ص) یک برنامه خاص نسبت به حضرت علی (ع) نهادند و فرمودند: دعوه ان هذا الراية رجلا” يحب الله و یحب رسول، یعنی من این پرچم ولایت و دین مبارک اسلام را به کسی می‌دهم رجلا” به انسانی که خدا و دستورات خدا را دوست دارد.

ماموستا رستمی گفت: در آن زمان صحابه زیادی منتظر بودند که فردا این پرچم به دست چه کسی داده می‌شود، اما فردا که بیدار شدند. پیامبر (ع) از صحابه برای حضرت علی (ع) پرسیدند گفتند: که چشمانشان درد می‌کند. فرمودند: صداش بزنید دست مبارکشان بر روی چشم های ایشان آوردند و چشم مبارکشان مثل روز اول خوب شد و آن پرچم را تحویل حضرت علی(ع) دادند، پرچمی که برای اهل بیت رسول اکرم (ص) ارزش و منزلت زیادی گذاشته شده است.

وی اظهار نمود: جامعه بدون رهبر و حاکم نمی‌شود و در هر دور و زمانی بایستی حاکمی و رهبری باشد که زمام جامعه را در دست داشته باشد.

ماموستا رستمی با اشاره به آیه اولی الامر گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ  ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید پیغمبر و اولی الامر از خودتان را. رسول خدا به افرادی که امیر هستند و کاری یا اموری را در دست دارند می فرماید اطاعتشان واجب است. در  واقع خداوند بزرگ اطاعت از امیر و حاکم را بر اطاعت از خودش آورده است یعنی اینکه باید ملت حتماً رهبری داشته باشند کسی باشد که برنامه اسلام را تنظیم نماید و تحویل جامعه دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری استان کردستان بیان کرد: در هر عصر و زمانی دین مبارک اسلام به پیشوایی جامعه بشریت به انسانی نیاز دارد که با زحمات و قدرت خود امور را انجام بدهد و دستوراتی که در دین مبین اسلام آورده شده است بواسطه آن امیر، حاکم یا بواسطه آن رهبر انجام داده شود که امروز در ایران عزیز ما رهبر معظم انقلاب هستند که ایشان درسی است که اطاعات از آن واجب است چون که امور مملکت به دست ایشان می‌باشد. این‌ دستورات چیزی نیستند که خود انسان قرار داده باشد بلکه دین اسلام و قانون آن را تعیین کرده است.

ماموستا رستمی در ادامه بیانات خود اذعان کرد: با توجه به دوران گذشته می بینیم که خداوند بزرگ برای رهبری جامعه بشریت از جانب خود ۱۲۴ هزار مرشد و نماینده را به زمین فرستاده است تا اینکه امور مسلمانان را در دست گیرند و بعد از آنها صحابه بزرگ رسول (ص) و علمای عالم یعنی وارث بزرگ پیامبر (ص) بودند و نیز می فرماید: العلماء ورثه الانبیاء؛ عالمان و دانایان وارث بزرگ رسول هستند یعنی ارث پیامبران ارث پول و درهم نبوده بلکه ارث شریعت، برنامه دین اسلام، اجرا نمودن قوانین قرآن کریم و احادیث بزرگ رسول اکرم (ص) بوده است که این برعهده عالمان و دانشمندان دینی هست و پس بایستی در عصر و زمانی افرادی باید باشند که رهبریت جامعه بشری کنند تا جامعه نظم و قوانین اسلامی را اجرا نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13225
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.