حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

نصب لیبل بر روی لاشه دام سبک و سنگین در کشتارگاه دام بیجار

  • کد خبر : 13371
  • 18 تیر 1402 - 7:21
نصب لیبل بر روی لاشه دام سبک و سنگین در کشتارگاه دام بیجار
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار از عملیاتی شدن طرح نصب لیبل بر روی لاشه انواع دام سبک و سنگین درکشتارگاه دام به تفکیک جنسیت دامهای کشتاری برای اولین بار در سطح شهرستان بیجار خبرداد.

هادی اسکندری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی اظهارداشت: لیبل گذاری بر روی لاشه ها پس از نظارت بهداشتی دامپزشکی در محل کشتارگاه صورت می گیرد و لیبل بر روی لاشه های نر با رنگ آبی و لاشه های ماده با لیبل زرد رنگ نصب می شود تا همشهریان بتوانند هنگام خرید از قصابی ها به خوبی جنسیت و نوع لاشه دام های ذبح شده را تشخیص دهند.

وی افزود: اطلاعات درج شده بر روی لیبل ها شامل نوع دام کشتاری، جنسیت دام ،تاریخ تولید، تاریخ انقضا و مشخصات کشتارگاه بر روی لاشه های می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیجار با اشاره به نقش موثر کشتارگاه ها در تولید گوشت بهداشتی و سالم، هدف از اجرای طرح لیبل گذاری را انجام نظارت دقیق و کنترل لاشه های تولیدی و ایجاد امکان ردیابی و جلوگیری از عرضه گوشت های غیرمجاز و برخورد با موارد تخلف عنوان کرد.

وی در خصوص تهیه دستگاه لیبل زن گفت: در طرح لیبل گذاری هرگونه سوء استفاه در عرضه  گوشت بی کیفیت و یا غیر مجاز کاهش می یابد.

اسکندری با اشاره به اینکه نظارت بهداشتی مراکز عرضه مواد خام دامی در سطح شهرستان توسط کارشناسان بازرسی مواد خام دامی دامپزشکی شهرستان به صورت مستمر در حال انجام می باشد، تاکید کرد: شهروندان می توانند با انجام دقت نظر بر روی لیبل لاشه دامهای عرضه شده در این مراکز و همچنین مهر بهداشتی دامپزشکی از سلامت گوشت خریداری شده اطمینان خاطر حاصل نمایند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13371
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.