حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

نخستین محموله ریلی از راه آهن سنندج هفته آینده بارگیری می‌شود

  • کد خبر : 27316
  • 04 بهمن 1402 - 10:17
نخستین محموله ریلی از راه آهن سنندج هفته آینده بارگیری می‌شود
مدیرعامل راه آهن غرب کشور گفت: نخستین محموله ریلی از راه آهن سنندج تا یک هفته آینده به سمت بنادر جنوبی کشور بارگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سیدسعید ابراهیم‌نژاد مدیرعامل راه‌آهن غرب کشور صبح امروز در جلسه بررسی ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی استان کردستان که با حضور استاندار در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح راه آهن سنندج هدیه ویژه‌ای به مردم کردستان بود و شور و شعفی را در استان حاکم کرد.

وی با بیان اینکه مقدمات کار برای استفاده از ظرفیت این راه آهن آماده شده است، افزود: حساسیت خاصی برای تحقق رونق تولید و برنامه‌ریزی از ظرفیت راه آهن استفاده می‌شود.

ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر محور تهران همدان سنندج ۵۰ هزار میلیارد تومان قیمت دارد، افزود: با دستور ویژه مدیرعامل راه آهن، اولین محموله ریلی از تا یک هفته دیگر از خط ریلی راه آهن سنندج به سمت بنادر جنوبی بارگیری و خروجی این افتتاح انجام خواهد شد.

کیومرث حبیبی معاون امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه گفت: از طریق خط ریلی سنندج ـ همدان در روزهای سه‌شنبه هر هفته دو سفر انجام و ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر مسافر جابه‌جا می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن و سیستم حمل‌ونقل تکمیل کننده همدیگر هستند، خاطرنشان کرد: وجود راه آهن هیچ تاثیر منفی روی درآمد این حوزه نداشته است خوشبختانه با تملک  ۵۰ هکتار زمین در مسیر راه‌آهن به زودی شاهد توسعه بیش از پیش این خط ریلی خواهیم بود.

گفتنی است؛ راه‌آهن همدان ـ سنندج یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین پروژه‌های حمل‌ونقل کشور است که احداث آن از اوایل دهه ۷۰ مطرح و سال ۸۳ مصوب شد و کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن از سال ۸۴ آغاز و عد از گذشت ۱۸سال، آبان ماه امسال با حضور رئیس‌جمهور رسماً افتتاح شد.

طول این پروژه ریلی حدود ۱۵۰ کیلومتر است که دارای ۷ ایستگاه شامل ۳ ایستگاه ترافیکی و ۴ ایستگاه‌ مسافری است.

راه‌آهن همدان ـ سنندج در سه قطعه و توسط شرکت زیرساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور انجام شد که قطعه اول آن به‌طول ۶۴٫۵ کیلومتر، قطعه دوم به‌طول ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم هم ۲۹ کیلومتر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27316
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.