حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان خبر داد:

ناوگان ماشین آلات راهداری کردستان نوسازی شد

  • کد خبر : 18929
  • 20 مهر 1402 - 8:22
ناوگان ماشین آلات راهداری کردستان نوسازی شد
رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان گفت: سه دستگاه کشنده FAW با اعتباری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال به ناوگان ماشین آلات استان افزوده شد.

بهزاد رشیدی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهار کرد: علاوه بر این، در شهریور ماه سالجاری نیز یک دستگاه گریدر هپکو و یک دستگاه کشنده FAW به ناوگان ماشین آلات راهداری استان اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد اقدامات راهداری به بخش ماشین‌آلات بر می گردد و بدون آن هیچ کار محوری در جاده‌ها انجام نمی‌شود، گفت: حدود ۹ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که اقدامات راهسازی آن توسط ۳۷۷ دستگاه ماشین آلات انجام می شود.

رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان افزود: میانگین عمر ماشین آلات راهداری ۲۸ سال است، در حالیکه میانگین استاندارد مناسب ۱۵ سال است، و بعد از آن باید از رده خارج شود.

رشیدی با بیان اینکه در طول سال ۲ نوع راهداری تابستانه و زمستانه اجرا می شود، اظهار کرد: تعداد محدودی از ماشین آلات راهداری استان کارایی مفید را دارند که در شرایط سخت زمستان بهترین استفاده از آن می شود اما بیش از ۹۰ درصد ناوگان ماشین آلات این اداره کل فرسوده هستند.

وی به دریافت مجوز خرید ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات توسط وزارت کشور اشاره کرد و یادآور شد: این تعداد ماشین آلات بین استانهای کشور تقسیم می شود و سهم استان کردستان به دلیل کسب مقام اول کشور در زمینه نگهداری و تعمیر ماشین آلات، نسبت به سایر استانها ۱۵ درصد بیشتر خواهد بود.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۳ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18929
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.