حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

مهمان گمنام در انتظار آرامگاهی مناسب

  • کد خبر : 26431
  • 18 دی 1402 - 7:27
مهمان گمنام در انتظار آرامگاهی مناسب
با گذشت بیش از سه هفته از تشییع و خاکسپاری شهید گمنام تازه تفحص شده‌ای که با استقبال مردم و مسئولین شهرستان دهگلان در پارک لاله این شهرستان برگزار شد، اما هنوز شهرداری برای ساخت مزار یا آرامگاهی مناسب برای این شهید اقدامی نکرده و آن را به حال خود رها کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، پیکر شهید گمنام تازه تفحص شده، روز دوشنبه ۲۷ آذرماه با استقبال مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده شهدا و در میان غم و اندوه مردم شهیدپرور دهگلان در پارک لاله این شهرستان به خاک سپرده شد.

از زمان خاکسپاری این شهید گمنام تقریبا ۲۲ روز می‌گذرد، اما هنوز اداره متولی (شهرداری) نتوانسته است، در محل دفن شهید، مزاری بنا کند و اینکه بعد از گذشت سه هفته از خاکسپاری این شهید، مزارش رها شده است، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مسعود اسدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی، اظهار داشت: در تصمیماتی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان و با همکاری مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه بیت المقدس استان کردستان صورت گرفت، مقرر گردید که شهید گمنام پس از ورود به شهر دهگلان، در چند نقطه از این شهرستان تشییع و نهایتاً در پارک لاله این شهرستان به خاک سپرده شود.

طبق پیگیری های به عمل آمده از سوی خبرنگار کردتودی مستقر در دهگلان، مشخص شد که شهرداری دهگلان مسئول ساخت آرامگاهی مناسب برای این شهید گمنام خواهد بود، اما با گذشت بیش از سه هفته از خاکسپاری شهید، مزارش بدون هیچ اقدامی از سوی پرسنل نامبرده رها شده است.

خبرنگار کردتودی درصدد مصاحبه با شهردار دهگلان در این زمینه شد، اما شهردار دهگلان متأسفانه از توضیحات مربوطه خودداری کرد، حال موضوعی که خبرنگار کردتودی در پی شفاف سازیست آنست که آیا شهرداری از انجام کار سرباز می‌زند یا قصد دارد با تأخیر ساخت مزار را انجام دهد؟! این موضوع را هم باید در نظر داشت که اگر شهرداری بخواهد ساخت مزار را به تعویق بیاندازد، با بارش باران یا برف دیگر این اقدام بزودی عملی نخواهد شد.

این تصویر درخور شأن یک شهرستان فرهنگی نیست، لذا انتظار می‌رود اداره خدمات‌رسان متولی، تصمیم جدی را در این زمینه اتخاذ نماید.

رحمت اله قادری از ساکنان مجاورت پارک لاله در گفتگو با کردتودی بیان کرد: ما امنیت و زندگی امروز خود را مدیون خون همین شهیدان هستیم، اگر رشادت‌های آنها نبود، بی‌شک ما نیز الان در این جایگاه قرار نداشتیم، این صحیح نیست که با بی‌اهمیت جلوه دادن موضوع و ساخت مزار برای آنان، به مقام این عزیزان بی احترامی کنیم.

سید میثم موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان عنوان کرد: ارزش گذاری و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و تبیین رشادت‌های این عزیزان از وظایف و تکلیفات شرعی هر مسلمانی می‌باشد، این شهید گمنام برای همه ادیان الهی قابل احترام بوده و صحیح است که در محل دفنش مزاری ساده برای حفظ شان و ارج نهادن به مقام والای شهید، ساخته شود.

ساخت مزاری هر چند ساده در محل دفن شهید گمنام در پارک لاله دهگلان، مسئله‌ای ساده اما مهم که این روزها از مطالبات به حق مردم و مسئولان شهرستان دهگلان است و از اداره متولی انتظار می‌رود برای حفظ ارزش و صیانت از ارزش‌ها و یادگارهای مجاهدان دفاع مقدس مزاری درخور شأن این عاشقان گمنام، بنا شود، زیرا وجود چنین سرمایه‌هایی در شهرستان قطعاً به ارزش و چهره شهرستان می‌افزاید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26431
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.