حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

استانداردهای فرهنگی در آیین هزار دف پالنگان رعایت شود

  • کد خبر : 31675
  • 16 فروردین 1403 - 8:47
استانداردهای فرهنگی در آیین هزار دف پالنگان رعایت شود
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر رعایت استانداردهای اجتماعی و فرهنگی در آیین هزار دف پالنگان تأکید کرد و خواستار بکارگیری روش‌های خلاقانه و استفاده از تبادلات فرهنگی در سطح ملی و فراملی در برگزاری این آیین ملی شد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کُردتودی»، به نقل از روابط‌عمومی استانداری کردستان، مهدی رمضانی شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم هزار دف در پالنگان که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی روستای پالنگان به‌عنوان مهد تاریخ و مفاخر در سطح منطقه کم‌نظیر است.

 وی افزود: آیین هزار دف یکی از زیباترین آداب‌ورسوم این روستای تاریخی است که هر ساله باشکوه خاصی و با حضور گردشگرانی از داخل و خارج کشور در کردستان برگزار می‌شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: مردم‌محور بودن و اهمیت‌دادن به جایگاه مردم در برگزاری این رویداد فرهنگی بسیار مهم است که باید در نظر گرفته شود.

 رمضانی ادامه داد: دف‌نوازی در کردستان از دیرباز دارای ویژگی، غنا، ریشه و اصالت بوده و لازم است شاخص‌های فرهنگی آن بیش‌ازپیش رعایت شود.

 وی با اشاره به اینکه مهمان‌نوازی، ویژگی بارز مردم کردستان است خواستار به‌کارگیری روش‌های خلاقانه و استفاده از تبادلات فرهنگی در سطح ملی و فراملی در برگزاری این آیین ملی شد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌دهی به مهمانان و گردشگران موردتوجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

 پالنگان روستایی از توابع شهرستان کامیاران در ۴۷ کیلومتری شمال غربی این شهر و در دره تنگی ور قرار دارد و یکی از روستاهای پلکانی و گردشگرپذیر استان کردستان محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=31675
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.