حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
عضو شورای اسلامی شهر سنندج:

مشکلات زیست محیطی پتروشیمی برای مردم سنندج بررسی شود

  • کد خبر : 13065
  • 11 تیر 1402 - 8:15
مشکلات زیست محیطی پتروشیمی برای مردم سنندج بررسی شود
عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: جانمایی پتروشیمی سنندج بسیار اشتباه بوده و آلایندگی این واحد صنعتی موجب مشکلات زیست محیطی برای مردم شده که باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری کُردتودی، بهروز ابراهیم آبادی در نشست مشترک شورای شهر با استاندار کردستان در سنندج اظهار کرد: مردم دغدغه‌های متعددی را با اعضای شورا در میان می‌گذارند که مبحث آلایندگی زیست محیطی شرکت پتروشیمی یکی از این موارد است.

 

وی افزود: متأسفانه جانمایی پتروشیمی در سنندج اشتباه بوده و به دلیل شرایط جغرافیایی این شهر و قرارگرفتن در داخل یک دره شاهد افزایش آلودگی زیست محیطی این واحد صنعتی هستیم.

 

ابراهیم آبادی تصریح کرد: پتروشیمی سنندج موجب آلودگی زیست محیطی برای مردم شده و مریضی‌های ریوی در این شهر افزایش یافته است.

 

وی افزود: این واحد صنعتی هیچ نفعی برای مردم این شهر ندارد و حتی حساب‌های خود را در استان‌های دیگر افتتاح کرده و ارزش افزوده فروش آن نیز نصیب استان‌های دیگر می‌شود.

 

ابراهیم آبادی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳ سال است که طرح تفضیلی نداریم و انتظار می‌رود آقای استاندار به این مبحث ورود جدی کند.

فضای سایت اداری زیبنده شهر سنندج و در شأن مردم نیست

در ادامه فرهاد میمنت آبادی در نشست مشترک اعضای شورای شهر سنندج با استاندار کردستان، اظهار کرد: علاوه بر کمیسیون‌های تخصصی برای پیگیری ویژه مشکلات مردم در مناطق حاشیه‌ای شهر سنندج، کمیسیون حاشیه شهر با حضور همه اعضای شورا تشکیل شده است.

وی افزود: شورای شهر سنندج در سال گذشته ۱۷۳ جلسه با ۷۸۶ مصوبه داشته که ۴۱۵ مورد تأیید قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر سنندج به بخشی از مشکلات شهروندان اشاره کرد و گفت: اکثر مسکن مهرها تحویل شهرداری نشدن و مشکلات عدیده ای دارند و خطرات متعددی مردم را تهدید می‌کند.

میمنت آبادی تصریح کرد: در پروژه‌های مسکن مهر، سرانه‌های خدماتی درست جانمایی نشده است و این مهم مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در مبحث مسکن ملی این اشتباه تکرار نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: فضای سایت اداری زیبنده شهر سنندج و در شأن مردم نیست لذا انتظار می‌رود همکاری لازم با مجموعه شهرداری برای ساماندهی این فضای اداری صورت گیرد.

میمنت آبادی خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای دیرینه مردم سنندج این است که مسیر رودخانه قشلاق-گریزه به عنوان یک مسیر گردشگری اجرایی شود لذا باید اراضی فعلی تعیین تکلیف شوند و طراحی مناسبی برای این مسیر انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در شهرک‌های اقماری فاقد اماکن آموزشی هستیم و این موجب مشکلاتی برای مردم شده است و پزشکی قانونی خدماتش در حد و شأن مردم نیست که انتظار می‌رود که این مهم انتقال یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: کثرت اراضی اوقافی موجب جلوگیری از امور اجرایی و عمران شهری شده است و ۲۰ هکتار زمین مفید مسکونی از راه و شهرسازی طلب داریم.

وفا اصلانی عضو شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: ما فقط شورای شهرداری هستیم چرا که دستگاه‌های خدمت رسان اصلاً جوابگوی ما نیستند.
وی افزود: انتظار داریم که شأن و جایگاه پارلمان محلی حفظ شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13065
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.