حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
استاندار کردستان:

مریوان شهر رشادت‌ها، سلحشوری ها و خاطرات ماندگار و مظهر وحدت و انسجام است

  • کد خبر : 13595
  • 22 تیر 1402 - 12:35
مریوان شهر رشادت‌ها، سلحشوری ها و خاطرات ماندگار و مظهر وحدت و انسجام است
استاندار کردستان مریوان را شهر رشادت‌ها، سلحشوری ها و خاطرات ماندگار و مظهر وحدت و انسجام توصیف کرد و گفت: پیوند این مردم با انقلاب، ریشه در اعتقاداتشان دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در یادواره شهدای ۲۳ تیر سال ۱۳۵۸ مریوان در این شهر اظهار کرد: یکی از مهمترین نقاط استان برای پیشرفت، شهر مریوان است و افتخار می کنیم که سال گذشته این شهرستان و مرز باشماق، برای اولین بار میزبان و محل تردد زائران اربعین شد.

وی تردد زائران اربعین را از مرز باشماق دارای برکات معنوی و توسعه ای فراوان دانست و افزود: مردم سال گذشته دلدادگی خود به اهل بیت را نشان دادند و امسال نیز باید تلاش کنیم خدمات بهتری به زائران اربعین ارائه دهیم.

استاندار کردستان مریوان را شهر رشادت‌ها، سلحشوری ها و خاطرات ماندگار و مظهر وحدت و انسجام توصیف کرد و ادامه داد: پیوند این مردم با انقلاب، ریشه در اعتقاداتشان دارد.

زارعی کوشا با بیان اینکه مردم کردستان همواره در زمان طاغوت مورد ظلم و مظلومیت قرار گرفت، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب نیز، زیاده خواهی دشمنان به ویژه گروهک‌های معاند و مزدور، باعث شد مظلومیت این مردم مضاعف شود.

وی تاکید کرد: امروز بعد از چهار دهه، مردم کردستان و مریوان و سایر شهرها، با بصیرت در کنار امام و انقلاب مانده اند؛ البته رزمندگانی هم از اقصی نقاط کشور به این استان آمدند و در برابر دشمن ایستادند و وظیفه خود را ادا کردند.

استاندار کردستان برگزاری این همایش را نه فقط بزرگداشت یک حادثه یا خاطره، بلکه اقدام راهبردی عمیق دانست و افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا و الگو گرفتن از آنان یک راهبرد است.

تلاش مدیریت کردستان برای جبران عقب ماندگی ها

رییس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین(ع) گفت: مریوان مهمترین شهرستان کردستان از قبل پیروزی انقلاب بوده و بعد از انقلاب نیز فاشیست ها با ادعای دفاع از حقوق از مردم کُرد، جنایت های زیادی علیه مردم این خطه انجام دادند.

سردار حسن رستگارپناه اضافه کرد: ضدانقلاب تلاش زیادی کرد تا جایی در بین مردم پیدا کند اما به دلیل عدم موفقیت، ناچار به برخورد و جنایت علیه مردم شدند.

وی با بیان اینکه مردم مریوان در برابر ضدانقلاب ایستادند، افزود: در جنگ تحمیلی نیز همین مردم در برابر رژیم بعث و ضدانقلاب ایستادند و ثابت کردند که نظام را دوست دارند.

رییس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین(ع) یادآور شد: امروز تلاش مجموعه مدیریت استان این است عقب ماندگی ها را برطرف کند.سردار رستگارپناه تاکید کرد: این مردم شایسته بهترین خدمات هستند و مدیران باید تمام تلاش خود را برای رضایت آنان به کار گیرند.

فرماندار مریوان هم گفت: این شهرستان همواره به انقلاب و نظام اسلامی وفادار بوده و شهادت تعداد زیادی از پاسداران و رزمندگان، گویای این واقعیت است.

اسماعیل احمدی یادآور شد: دشمنان بدانند با هیچگونه حیله و ترفندی قادر نخواهند بود مردم مریوان را از وفاداری به آرمان های نظام و انقلاب بازدارندوی به پیشرفت های بدست آمده در مریوان اشاره کرد و افزود: با انتقال آب از سد گاران به پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان، ۱۵ هزار شغل ایجاد می شود و این نتیجه خون و مجاهدت شهداست.

گفتنی است در ۲۳ تیرماه ۱۳۵۸ صدها تن از افراد مسلح گروهک ها وارد مریوان شدند و پاسداران را محاصره کردند و تعدادی از آنان را به شکلی فجیع به شهادت رساندند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13595
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.