حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
امام جمعه بیجار:

مردم نقش اصلی را در انتخابات دارند

  • کد خبر : 29268
  • 04 اسفند 1402 - 14:21
مردم نقش اصلی را در انتخابات دارند
امام جمعه بیجار گفت: با تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر انتخاب فرد اصلح در انتخابات، مردم به این اصل مهم دقت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت الاسلام علی خورشیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بیجار، با تاکید بر انتخاب فرد اصلح در انتخابات ۱۱اسفند، اظهارداشت: حضور و مشارکت در انتخابات اصل و حق جامعه مردم سالاری ایران اسلامی است، مردم در انتخابات باید دقت کنند و در بازی سیاسی و جناحی وارد نشوند.

 

وی با تشکر از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی بیجار که با رعایت اخلاق و به دور از تفرقه افنکی تا امروز وارد میدان سنجش مردم شده‌اند، تاکید کرد: ۳۴ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی بیجار به میدان آمده‌اند تا خود را مورد ارزیابی و انتخاب مردم قرار دهند، ضمن تشکر از این شجاعت و حضور، نقش اصلی این مهم را مردم ایفا خواهند کرد و آن هم انتخاب فرد اصلح است.

 

حجت‌الاسلام خورشیدی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات یک حق عمومی و انتخاب پس از یک بررسی و گزینش آگاهانه وظیفه کلی است، توضیح داد: مردم بر آنچه که می‌شنوند و می‌بینند، انتخاب می‌کنند، شاید یک حرکت یا سخن، مسیر انتخابات را به کلی تغییر دهد، پس همه آحاد جامعه برای برگزاری یک انتخابات پر شور، تلاش برای انتخاب فرد اصلح را بیش از گذشته مورد دقت و توجه قرار دهند.

 

امام جمعه بیجار در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نمازجمعه بیجار، تاکید کرد: مشارکت مردم در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران به فرموده رهبری انقلاب اسلامی ایران، راه درست و انتخابات درست است، حق مردم در تعیین سرنوشت خویش، تکلیف است.

 

وی افزود: «حق» و «تکلیف» دو مفهوم اساسی و مهم در جامعه امروز به شمار می‌رود که اگر در کشورهای دیگر با این دیدگاه به انتخابات نگاه کنیم، می‌بینیم که مردم سالاری را در همین ۲رکن اصلی، در جمهوری اسلامی ایران می‌توان یافت.

 

حجت‌الاسلام خورشیدی با تشریح اینکه حقّ هر کسی، تکلیفی بر عهده صاحب حق نیز وجود دارد، اظهارکرد: تکلیف شرکت در انتخابات، موضوع قابل دقت است، اینکه این تکلیف حق عامه جامعه است و باید بر این حق حساس بود.

 

وی در پایان ضمن دعوت از مردم به مشارکت حداکثری در روز ۱۱ اسفندماه، گفت: مردم شهرستان بیجار نیز امسال در انتخابات پیش روی، با مشارکت حداکثری و بهترین تصمیم و انتخاب، کاندیدای اصلح را به مجلس شورای اسلامی ایران معرفی خواهند کرد و در سرنوشت آینده شهرستان و کشور، هیچ‌گاه میدان را خالی نخواهند کرد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29268
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.