حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

ماهیت روباه پیر را بهتر بشناسیم

  • کد خبر : 10727
  • 26 اردیبهشت 1402 - 8:46
ماهیت روباه پیر را بهتر بشناسیم
آقای سفیر، نیازی نیست شما در خصوص شاهنامه اظهارنظر کنید چون مردم ما شاهنامه را خوب می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، روزگذشته رسانه ضد مردمی ایران اینترنشنال با انتشار فیلمی از سفیر انگلیس در ایران، شاهنامه خوانی وی را در روز گرامیداشت فردوسی نشان داده است که به اشعار شاهنامه در خصوص آزادی و تسلیم نشدن در برابر بی عدالتی اشاره کرده است.

 

جالب اینجاست که اینترنشنال در متن خود از سفیر انگلستان با عنوان سفیر بریتانیا یاد کرده است.

 

اما خوب است به نکاتی چند در خصوص اقدام قابل توجه سفیر انگلیس و انتشار این خبر اشاره کنیم…

 

سفیر روباه پیر در کشورمان دارد در مورد شاهنامه اظهار نظر می کند!!!! و رسانه مزدور اینترنشنال از نام بریتانیا نام می برد!

 

اولا شاهنامه به تنهایی از همهٔ آثار ملی بیشتر و بهتر توانسته در زنده نگه داشتن نام و نشان ایرانی، دمیدن روح مردانگی و جوانمردی و شهامت در مردم این مرز و بوم مؤثر واقع گردد و یک پارچگی و استقلال کشور را تضمین نماید.

 

دوما، فردوسی در شاهنامه خرد را سرچشمه و سرمایهٔ تمام خوبی‌ها می‌داند. او بر این باور است که آدمی با خرد، نیک و بد را از یکدیگر بازمی‌شناسد و از این راه به نیک‌بختی این جهان و رستگاری آن جهان می‌رسد.

 

حال خطاب به سفیر روباه پیر این سوال مطرح است که زمانی که کشورت به کشور عزیزمان حمله کرد و اسطوره هایی نظیر رئیسعلی دلواری مقابل تجاوز شما ایستاد آیا بازهم در مورد شاهنامه اظهار نظر میکردی؟ یا الان هم مثل گذشته دنبال مارموزی خودتان هستید برای برهم زدن آرامش جامعه!

 

خوب است زمانی که به اشعار فردوسی در رابطه با مبارزه برای آزادی اشاره می کنید و نام بریتانیا را تکرار می کنید؛ به یاد بیاورید، آن روزهایی که جنایت های شما در هند و افغانستان کودکان را با بی عدالتی ها و خون ریزی ها آشنا کرد!

 

آقای سفیر ما در کنار شاهنامه ضرب المثلی داریم که می گوید اول یک سوزن به خودت بزن و بعد یک جوالدوز به مردم!!!

 

خوب است به یاد بیاورید که بی عدالتی در تاریخ با نام شما گره خورده است و اگر قرار بر درس گرفتن از اشعار فردوسی باشد، این شما هستید که باید درس بگیرید چرا که ما با فردوسی، حافظ، سعدی و دیگر بزرگان شعر و ادب فارسی بزرگ شده ایم و اشعار آنان برای ما غریبه نیست.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10727
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.