حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

طرح‌های طول زنجیره فولاد تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 32187
  • 20 فروردین 1403 - 11:41
طرح‌های طول زنجیره فولاد تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود
 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تمامی ۱۸ طرح و پروژه طول زنجیره فولاد تا پایان سال ۱۴۰۵ به سرانجام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» به نقل از اداره کل صمت کردستان، بختیار خلیقی اظهار داشت: در حال حاضر ۵ طرح از این ۱۸ درصد با پیشرفت ۱۰۰ درصد در شهرستان‌های قروه و بیجار به بهره‌برداری رسیده است.

 وی افزود: همچنین اشتغال‌زایی طول زنجیره فولاد حدود ۶ هزار و ۲۲۱ نفر با سرمایه‌گذاری ۴۰۶ هزار میلیارد ریال است و باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های لازم به سرانجام کامل می‌رسد.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: مهم‌ترین مشکل حوزه صنعت در حال حاضر، عدم تطابق تسهیلات پرداختی با نیاز واقعی واحدهای صنعتی است.

 خلیقی یادآور شد: همچنین تأمین زمین صنعتی در استان باتوجه‌به اینکه کردستان به سمت صنعتی‌شدن سوق داده شده، امری ضروری است و تقاضای هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید زمین صنعتی در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های سنندج، قروه، کامیاران و سقز را داشته‌ایم و انتظار می‌رود با تأکید وزیر در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در خصوص رونق تولید ۷۵ میلیارد تومان طرح در قالب ۱۰ طرح به بانک‌های عامل معرفی شده که خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ نسبت به پرداخت آنها اقدام شده است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در ۲ سال گذشته ۷۷ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگرداننده شد که ۳۷ مورد آن در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

 خلیقی اظهار داشت: باتوجه‌به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید و مشارکت مردمی» نام‌گذاری شده، انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در بخش تولید و اشتغال شاهد تحول چشمگیری در سال جاری باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32187
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.